اختتامیه پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و روسیه\

اختتامیه پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و روسیه

  • کد خبر: 217095
  • چاپ
  • انتشار: 28 خرداد 1398 - 09:23

استنادنیوز؛ تا ساعتی دیگر مراسم اختتامیه پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و روسیه با حضور وزرای نیروی ایران و انرژی فدراسیون روسیه به عنوان رؤسای کمیسیون مشترک دو کشور در اصفهان برگزار می‌شود.

دومین همایش تجاری ایران و منطقه قفقاز شمالی و پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و روسیه که با حضور دبیران کمیسیون از روز یکشنبه با حضور مقام‌ها و فعالان بخش خصوصی و دولتی دو کشور ایران و روسیه در تهران آغاز شد امروز (سه‌شنبه) در اصفهان به کار خود پایان می‌دهد.

دومین همایش تجاری و تاریخی، فرهنگی و علمی ایران و قفقاز شمالی با حضور «سرگئی ویکتوروویچ چباتاریف» وزیر قفقاز شمالی روسیه و «رضا اردکانیان» وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران در تهران برگزار شد.

امضای ۱۰ یادداشت تفاهم‌نامه همکاری بین دو طرف

سرگی ویکتوروویچ - وزیر ناحیه فدراسیون قفقاز شمالی - از امضای بیش از ۱۰ یادداشت تفاهم‌نامه همکاری خبر داد و گفت: امیدوارم شاهد به ثمررسیدن تفاهمات بین دو طرف باشیم.

وی با تاکید بر این‌که همکاری‌های منطقه‌ای قفقاز شمالی و ایران توسعه و گسترش خواهد یافت، اضافه کرد: پیشنهاد می‌کنم برای این‌که همکاری‌ها جهش بهتری در آینده داشته باشد، در طول سال یک تا دو بار مسائل مربوط به همکاری‌های منطقه‌ای مورد بررسی قرار گیرد. همچنین یک نماینده از هر طرف انتخاب شود تا به صورت مستمر با یکدیگر در اجرایی کردن توافقات همکاری داشته باشند.

به گزارش ایسنا؛ ناحیه فدرال قفقاز شمالی متشکل از جمهوری‌های داغستان، اینگوشتیا، کاباردینا بالکاریا، اوستیای شمالی، چچن و قره چای چرکسیا و خطه استاورپل بوده که با جمعیت حدود ۱۰ میلیون نفری، هفت درصد جمعیت روسیه را در بر می‌گیرد. این مناطق در حوزه‌های کشاورزی به ویژه غلات و گوشت صنایع شیمیایی، ساختمانی، ماشین‌سازی، انرژی و فلزات رنگی از ظرفیت خوبی برای همکاری با کشورمان برخوردار هستند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار