درخواست تجمع عمومی برای جدایی رامسر از مازندران/جاده ساری خطرناک است اما جاده رشت نه !\

درخواست تجمع عمومی برای جدایی رامسر از مازندران/جاده ساری خطرناک است اما جاده رشت نه !

  • کد خبر: 217108
  • چاپ
  • انتشار: 29 خرداد 1398 - 07:01

استنادنیوز؛ سخنگوی ستاد الحاق رامسر به گیلان  گفت: در آینده نزدیک از شورای تأمین درخواست تجمع عمومی خواهیم کرد تا اجتماع بزرگ رامسری‌های حامی الحاق رامسر به گیلان برگزار شود.

جدایی طلبان غرب استان که از جدایی و استانی شدن غرب مازندران ناامید شده اند اینبار نقشه جدا کردن رامسر « عروس شهرهای ایران » را در سر می پرورانند .

به گزارش استنادنیوز ؛ بدون هیچ دخل و تصرفی ، متن کامل گفتگوی منتشر شده با یک فعال اجتماعی را در یک سایت محلی گیلان در این خصوص را بخوانید :

نخستین جلسه الحاق رامسر به استان گیلان با حضور ستاد پیگیری و اصحاب رسانه در رستوان کشتی رامسر برگزار شد.

 نخستین نشست علنی ستاد مردمی الحاق شهرستان رامسر استان مازندران به استان گیلان با حضور جمعی هیات اجرایی ستاد و فعالان رسانه‌ای برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ صفر قاسمی مسئول و سخنگوی ستاد الحاق رامسر به گیلان در این نشست با بیان اینکه از گذشته دو بحث استانی شدن و الحاق در بین مردم و فعالان اجتماعی مطرح بود اظهار داشت: با توجه به اینکه هیچ عزم و اراده‌ای در دولت برای استانی شدن غرب مازندران با توجه به بار مالی سنگین و بزرگ شدن دولت و به علت فرآیند طولانی الزام به تصویب مجلس و شورای محترم نگهبان وجود ندارد لذا طی یک سال گذشته جمعی از فعالان اجتماعی نسبت به الحاق رامسر به گیلان اقداماتی اساسی را آغاز کرده‌اند.

وی افزود: استانی شدن همچنان اولویت اول مردم رامسر است اما چالش‌هایی دارد که قطعاً تا سال‌های سال امکان‌پذیر نخواهد بود و هر وقت تحقق یابد رامسر هم جزء استان جدید خواهد بود.

تشکیل ستاد پیگیری با حضور ۳۰ چهره شهرستان بدون هیچ‌گونه مرزبندی سیاسی

قاسمی با بیان اینکه در دوره‌های مختلف مردم و نمایندگان مردم با طومارها و رایزنی‌های متعدد به دنبال الحاق رامسر به گیلان بودند گفت: از یک سال پیش با برنامه ریزی و به‌صورت کاملاً تشکیلاتی و ساختار مشخص این هدف آغاز شد و تعدادی از افرادی که سوابقی در حوزه‌های مختلف داشتند با سلایق گوناگون گرد هم آمدند و جمعی ۳۰ نفره تشکیل و از این جمع که هیچ مرز سیاسی در آن وجود نداشت پس از ۳ جلسه عمومی و بررسی زوایای مختلف جمعی چندنفره جهت پیگیری موضوع انتخاب شدند.

وی گفت: موافقین و منتقدان زیادی در این جلسات صحبت و راهکار ارائه دادند اما اکثریت بر پیگیری این مهم و الحاق رامسر به گیلان موافق و حتی بسیاری از منتقدین نیز بر پیگیری تأکید داشتند.

سخنگوی ستاد الحاق رامسر به گیلان با اشاره به اینکه تاکنون ۱۲ جلسه رسمی و ۸ جلسه انفرادی با برخی مسئولان برگزار شد گفت: در آغاز جلسات بر بحث رسانه‌ای این حرکت رایزنی صورت گرفت و نظر جمع بر غیر رسانه‌ای شدن جلسات تا حصول نتایج اولیه تاکید شد و از سوی دیگر با توجه به حساسیت‌های احتمالی نظر مقامات سیاسی و امنیتی بر آرامش در این‌گونه جلسات بود.

نشست علنی ستاد مردمی الحاق شهرستان رامسر استان مازندران به استان گیلان 1 490x400 - شروع پیگیری الحاق رامسر به گیلان طی یک سال گذشته / دستور رییس دفتر رییس‌جمهور در تسریع روند الحاق

تهیه طومار ۱۰ متری با امضای مردم

وی با اشاره به اینکه در ابتدای این جلسات نظرسنجی‌هایی به طرق مختلف انجام شد گفت: تهیه طوماری با امضای مردم از کوی شهید رجایی تا کتالم انجام شد که اکثر مردم پای این طومار ۱۰ متری را امضا کرده‌اند و نزد هر کسی رفتیم هیچ مخالفتی با این اقدام نداشت.

مسئول ستاد مردمی پیگیری الحاق شهرستان رامسر به استان گیلان گفت: نمایندگان قانونی مردم اعم از شورای شهر رامسر، شورای شهر کتالم و ساداتشهر، شورای بخش مرکزی و شورای شهرستان نیز در این مبحث همراهی داشتند و مخالفان و موافقان در ۴ جلسه جداگانه نظرات خود را اعلام و در نهایت با امضای نامه توسط مسئولان محترم شوراها بر پیگیری این امر تاکید کردند.

حجت‌الاسلام قاسمی با بیان اینکه در گام بعدی جمعی مأمور مطلع کردن، گفتگو و رایزنی با مقامات محلی شدند اذعان داشت: نمایندگانی از ستاد با مسئولان محترم سپاه، اداره اطلاعات، دادستانی، نیروی انتظامی و فرمانداری صحبت و اهداف و برنامه‌های ستاد و این طرح به اطلاع مقدمات محترم محلی رسید و همه این ارگان‌ها در جریان نشست‌ها و برنامه‌های ستاد الحاق رامسر به گیلان هستند و توصیه‌ها و تذکرات و سفارشات آنان نیز اخذ و در نشست‌ها اعمال شد.

این فعال اجتماعی گفت: نگارش و ارسال نامه‌هایی جداگانه با پیوست طومار به رییس‌جمهور، وزیر کشور و معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان برنامه بودجه با امضای روسای شورای شهر رامسر و کتالم و ساداتشهر، شورای بخش، شورای شهرستان، رییس اتاق اصناف، دبیر شورای هماهنگی سازمان‌های مردم نهاد و نماینده ستاد اقدام بعدی ستاد الحاق رامسر به گیلان بود.

وی افزود: همچنین نامه‌هایی به تمام نمایندگان محترم مجلس در استان گیلان و مجمع نمایندگان این استان ارسال شد که در آن نامه ظرفیت‌های شهرستان رامسر معرفی شد

قاسمی با اشاره به اینکه در این نامه بسیار محکم و سربلندانه از ظرفیت‌های رامسر سخن گفته شد تصریح کرد: برای مثال ظرفیت و مجموعه‌های گردشگری شهرستان رامسر با کل ظرفیت‌های استان گیلان برابری می‌کند و از سوی دیگر کل استان گیلان فقط یک فرودگاه دارد این در حالی است که شهرستان رامسر به‌تنهایی یک فرودگاه دارد و دیگر مسائل دانشگاهی و اجتماعی و … در این نامه‌ها عنوان شد.

همراهی نمایندگان استان گیلان در تحقق الحاق رامسر به این استان

این عضو ستاد پیگیری الحاق رامسر به گیلان افزود: تقریباً همه نمایندگان مجلس در استان گیلان از این طرح استقبال کردند به‌طوری که برخی از نمایندگان شخصاً مستقیماً به رییس‌جمهور و وزارت کشور نامه نوشتند و بر تسریع در الحاق رامسر به گیلان تأکید کردند.

دستور رییس دفتر رییس‌جمهور در تسریع روند الحاق

قاسمی گفت: نهاد ریاست جمهوری معمولاً ستادها و هیات‌های محلی را خیلی به رسمیت نمی‌شناسد اما دکتر واعظی رییس دفتر رییس جمهور در نامه‌ای به وزارت کشور که رونوشت آن به ستاد ارسال‌شده درخواست تسریع در الحاق رامسر به گیلان را رسماً اعلام کرد و نامه ثبت شد.

وی افزود: دو جلسه در رامسر نیز بعضی از اعضای ستاد با آقای دکتر نوبخت معاون محترم رییس‌جمهور و رییس سازمان برنامه بودجه گفتگو کردند و گزارشی از اقدامات انجام‌شده ارائه شد که ایشان نیز از طرح استقبال و دستوراتی نیز صادر کردند.

طبق ماده ۱۰ قانون تقسیمات کشوری دولت موظف و مکلف به الحاق است

حجت‌الاسلام شیخ صفر قاسمی مسئول و سخنگوی ستاد مردمی الحاق رامسر به گیلان در ادامه نشست با فعالان رسانه با بیان اینکه ما از دولت خواهش و تمنا نداریم و فقط خواستار حق خود هستیم اظهار داشت: سال‌ها دولت به تکلیفش عمل نکرد و ما حالا خواستار حق خود هستیم چراکه طبق ماده ۱۰ تقسیمات کشوری دولت موظف و مکلف است هر روستا را به نزدیک‌ترین مرکز دهستان، هر دهستان را به نزدیک‌ترین بخش، هر بخش را به نزدیک‌ترین شهرستان و هر شهرستان را به نزدیک‌ترین مرکز استان ملحق نماید

وی افزود: این ماده دو شرط نیز دارد که شامل آن است که جهات سیاسی رعایت و مردم آن منطقه نیز رسماً موافقت خود را اعلام نمایند و آمادگی داشته باشند

قاسمی گفت: دولتمردان در دولت‌های مختلف حق قانونی مردم رامسر را پشت گوش انداختند و حالا ما پیگیر هستیم تا حق مردم را بگیریم.

این عضو ستاد الحاق رامسر به گیلان بعد مسافت را اولین اصل دانست و با بیان اینکه بعد مسافت یکی از مهم‌ترین اصل در مطالبه گری و پیگیری است اظهار داشت: برای مسئولان مازندران احترام قائلیم اما بارها شده یک مسئول استانی به دلیل بعد مسافت گاها یکسال به شهرستان رامسر که زیرمجموعه جغرافیایی‌اش قرار دارد نیامده است.

وی اذعان داشت: مسئولین بومی و محلی نیز گاها به دلیل بعد مسافت انگیزه‌ای برای رفتن به مرکز استان و پیگیری خواسته‌های مردم را نداشتند و ندارند.

قاسمی گفت: بارها شده که مردم نیمه‌شب از رامسر راه افتاده‌اند و برای کاری اداری به مرکز استان رفته‌اند اما نه تنها با آنان به‌درستی رفتار نمی‌کنند بلکه نبود یک مسئول تمام زحمتشان را از بین می‌برد و از سوی دیگر حتی حاضر نیستند گویش خود را تغییر دهند و با ما فارسی صحبت کنند.

وی به شوخی گفت: اگر به گیلان ملحق شویم صبح را در رامسر می‌خوریم و یک ساعت و نیمه و گاها با سرعت غیر مجاز یک‌ساعته به مرکز گیلان رسیده و کار را انجام داده و ناهار را نیز دوباره در رامسر می‌خوریم.

این فعال اجتماعی گفت: خطرهایی که جاده ساری دارد در محور گیلان وجود ندارد و از سوی دیگر قرابت‌های فرهنگی و گویش و آداب و رسومی که بین مردم رامسر و گیلان وجود دارد در استان مازندران بسیار فاصله دارد.

وی افزود: استفاده از مزایای منطقه آزاد انزلی تا چابکسر است ولی مزایای منطقه آزاد امیر آباد به رامسر نمی‌رسد و اگر رامسر به گیلان ملحق شود مردم می‌توانند از مزایای منطقه آزاد انزلی بهره‌مند شوند.

الحاق رامسر شاخص‌های گیلان را افزایش خواهد داد

قاسمی اظهار کرد: رامسر با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد از شهرستان‌های مهم گیلان خواهد شد چراکه ما شهرستانی فقیر نیستیم و بسیاری از شاخص‌های استان گیلان را با این الحاق افزایش خواهیم داد.

وی افزود: بعد مسافت و نزدیکی به مرکز گیلان باعث می‌شود هرروز به ادارات کل برویم و خواسته خود را فریاد و مطالبه گری کنیم اما اگر یک روز به ساری برویم روز بعدش مریض خواهیم شد.

۶ مدیرکل استان گیلان رامسری هستند اما آنها در مازندران دیده نمی‌شوند

این عضو ستاد الحاق رامسر به گیلان به نیروی انسانی رامسر اشاره کرد و با بیان اینکه مازندرانی‌ها به رامسری‌ها فرصت و میدان نمی‌دهند گفت: هم‌اکنون ۶ مدیر کل استان گیلان رامسری هستند این در حالی است که آنها در مازندران دیده نمی‌شوند.

به‌زودی از شورای تأمین درخواست تجمع عمومی خواهیم کرد

وی به دو اقدام مهم پیش روی ستاد الحاق رامسر به گیلان اشاره کرد و گفت: در آینده نزدیک از شورای تأمین درخواست تجمع عمومی خواهیم کرد تا اجتماع بزرگ رامسری‌های حامی الحاق رامسر به گیلان برگزار شود.

قاسمی افزود: تحت هیچ شرایطی قانون‌شکنی نخواهیم کرد و هرکسی که خلاف قانون عمل و مشکل ایجاد کند قطعاً از ما نیست

وی گفت: ما هیچ اقدام خلاف قانون انجام نخواهیم داد اما ذره‌ای نیز از خواسته خود کوتاه نمی‌آییم و دستگاه‌ها موظف هستند در چارچوب قانون خواسته ما را اجابت کنند.

نشست کارشناسی و مردمی موافقان و مخالفان الحاق رامسر به گیلان برگزار خواهد شد

وی اقدام دوم پیش روی این ستاد را برگزاری همایش تخصصی با حضور کارشناسان، موافقان و مخالفان این طرح عنوان و اظهار کرد: در این همایش که عموم مردم نیز شرکت خواهند داشت نظرات موافق و مخالف برای ادامه طرح الحاق رامسر به گیلان شنیده و ترتیب اثر داده خواهد شد.

حجت‌الاسلام قاسمی به نظرسنجی‌های اولیه و میدانی این طرح اشاره کرد با بیان اینکه ۸۰ درصد مردم رامسر موافق الحاق هستند از رسانه‌ها خواست به این مقوله به جد وارد شوند و با نظرسنجی و دریافت و انتقال نظرات کارشناسی و نظرات مردمی این اقدام را همراهی کنند.

وی نظرسنجی را مهم‌ترین شاخصه ادامه پیگیری‌ها دانست و گفت: رسانه‌ها مطالبات مردم را در این زمینه پیگیری کنند.

هنوز دلیل قانع‌کننده برای مخالفت با طرح الحاق رامسر به گیلان ارائه نشده است

حجت‌الاسلام و المسلمین شیخ صفر قاسمی در بخش دیگر نشست خبری ستاد الحاق رامسر به گیلان با بیان اینکه ما آماده‌ایم معایب این طرح را از زبان مردم و کارشناسان بشنویم گفت: تاکنون با اکثر افرادی که صحبت کردیم موافق الحاق بوده و تاکنون دلیل قانع کننده‌ای برای مخالفت با این طرح دریافت نشده است.

وی افزود: عده‌ای با این طرح موافق، عده‌ای برایشان مهم نیست و عده‌ای مخالف‌اند که ما به دنبال شنیدن صدای مخالفان این طرح هستیم و نظرسنجی می‌تواند همه چیز را مشخص کند.

قاسمی گفت: ۳۰ نفر شروع‌کننده این ستاد به هیچ‌وجه برای مردم تصمیم نخواهند گرفت و فقط دنبال خواسته مردم و گرفتن حق مردم هستند.

این عضو ستاد الحاق افزود: ما دنبال امتیاز شخصی از این اقدام نیستیم و تا زمانی که مردم بخواهند در چارچوب قانون پیگیر این مطالبه مردم هستیم.
وی گفت: استانی شدن نیاز به رأی مجلس و تصویب شورای نگهبان و پروسه‌ای طولانی دارد اما الحاق با مصوبه دولت و دفتر تقسیمات کشوری قابل‌اجرا است.

قاسمی با بیان اینکه با استانی شدن همراه هستیم اما تا چه زمانی قرار است در انتظار بنشینیم تا روزی استان شویم گفت: در صورت الحاق بخش چابکسر نیز به زیرمجموعه شهرستان رامسر افزوده خواهد شد و درجه اعتباری شهرستان نیز افزایش می‌یابد.

وی افزود: این ستاد بر اساس جدول زمان‌بندی پیش می‌رود و همه اقدامات با برنامه‌ریزی و در چارچوب قانون است.

نه جاده می‌بندیم و نه اغتشاش و کاری غیرقانونی می‌کنیم چراکه دولت مکلف به انجام است

این فعال اجتماعی گفت: ما نه جاده می‌بندیم و نه دست به اغتشاش می‌زنیم و نه کاری را غیرقانونی انجام می‌دهیم چراکه قانون‌گذار دولت را مکلف به انجام این خواسته مردم کرده است و ما فقط به رفاه و آسایش مردم فکر می‌کنیم.

قاسمی گفت: رامسری‌ها مازندران و مردم مازندران را دوست دارند ولی قانون‌گذار برابر ماده ۱۰ قانون تقسیمات کشوری دولت را مکلف و موظف کرده تا هر شهرستان را به نزدیک‌ترین مرکز استان ملحق نماید و مردم رامسر امروز به دنبال این حق قانونی و خواستار عمل به تکلیف قانونی از سوی دولت هستند و قطعاً این کار با انجام کار کارشناسی و رضایت اکثریت مردم عزیز انجام خواهد شد و اعضای ستاد فقط به دنبال تحقق خواسته بر زمین‌مانده چندین ساله مردم هستند و هیچ منافع شخصی و سیاسی و گروهی هم در این حرکت مردمی وجود ندارد.

وی در پایان گفت: ستاد مردمی پیگیری الحاق شهرستان رامسر به استان گیلان از همه شهروندان به‌ویژه مخالفین محترم درخواست می‌کند تا دلایل منطقی را علمی و کارشناسی خود را به ستاد اعلام نمایند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار