\

وزارتخانه‌های صمت و جهاد کشاورزی برنامه ریزی مدونی برای صادرات مواد پروتئینی ندارند

  • کد خبر: 217125
  • چاپ
  • انتشار: 29 خرداد 1398 - 12:51

استنادنیوز؛ عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت:وزارتخانه‌های صمت و جهاد کشاورزی برنامه ریزی مدونی برای صادرات مواد پروتئینی ندارند.

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی افزود: اگرچه کشور توانایی بالایی در تولید مواد پروتئینی دارد اما از این ظرفیت به درستی استفاده نمی‌شود و وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی برنامه ریزی مدونی برای موفقیت در این امر ندارند.

وی با بیان اینکه گردش مالی غذای حلال در جهان بیش از چند هزار میلیارد دلار است اما ایران سهمی از این بازار ندارد، اظهار کرد: کشور روسیه با توجه به جمعیت بالای می‌تواند بازار خوبی برای صادرات مواد غذایی حلال باشد اما به دلیل ساختار صادراتی نامناسب و عدم حمایت دولت از این امر تولیدکنندگان و فعالان حوزه تولید و صادرات نمی‌توانند به موفقیت‌های چندانی دست یابند.

کشور سیاست متمرکزی در زمینه غذای حلال ندارد

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه کشور سیاست متمرکزی در زمینه غذای حلال ندارد، خاطرنشان کرد: تولید مواد غذایی در ایران دو برابر نیاز کشور است اما به دلیل هدررفت نمی توان سهم قابل توجهی از این تولیدات را صادر کرد.

عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ورود به بازارهای جهانی می تواند ارزآوری بسیاری برای کشور به همراه داشته باشد، ادامه داد: 15 کشور اطراف ما می تواند بازار مناسبی برای صادرات باشد.

پرداخت تعرفه برای واردات کالاهای ایرانی بلای جان صادرات

رضیان تصریح کرد: تعرفه‌های واردات کالاهای ایرانی بسیار بالاست زیرا ایران عضو سازمان تجارت جهانی نیست از سوی دیگر ترکیه به دلیل عضویت در WTO تنها 5 درصد تعرفه پرداخت می‌کند؛ در سال گذشته در تمام سوپر مارکت های عراق مرغ ایرانی وجود داشت اما در حال حاضر ترکیه این بازار را در دست گرفته است.

براساس گزارش رسیده قزاقستان برای واردات کالای ایرانی 165 درصد تعرفه وضع کرده است و با این عملکرد توان رقابت از ما گرفته می شود

وی با بیان اینکه بسته بندی و کیفیت مواد غذایی می‌تواند در صادرات غذای حلال اثرگذاری بسیاری داشته باشد، بیان کرد: براساس گزارش رسیده قزاقستان برای واردات کالای ایرانی 165 درصد تعرفه وضع کرده است و با این عملکرد توان رقابت از ما گرفته می شود.

مزایای صادرات غذای حلال؛ ارزآوری و تامین کالای اساسی موردنیاز

عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه ترکیه رقیب جدی ایران در صادرات کالای حلال است، گفت: صادرات به روسیه از دو منظر برای کشور سود به همراه دارد؛ نخست آنکه ارزآوری برای کشور دارد و دوم آنکه با تهاتر کالا می‌توان اقلام موردنیاز کشور را تامین کرد



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار