اطلاعاتی در مورد سامانه موشکی که پهباد آمریکایی را منهدم کرد + عکس\

اطلاعاتی در مورد سامانه موشکی که پهباد آمریکایی را منهدم کرد + عکس

  • کد خبر: 217131
  • چاپ
  • انتشار: 31 خرداد 1398 - 12:12

پهپاد جاسوسی آمریکایی توسط سامانه موشکی "سوم خرداد" مورد هدف قرار گرفته است، این سامانه چه ویژگی‌هایی دارد و کاربرد آن چیست؟

استناد نیوز - "سوم خرداد" یک سامانه موشکی پدافندی است که بردی معادل 50 کیلومتر دارد و می تواند اهداف در برد کوتاه و متوسط را مورد اصابت قرار داده و منهدم کند.

این سامانه تماما مستقل است؛ این بدین معناست که کلیه امور یعنی شناسایی، رهگیری، تعقیب و درگیری با هدف مورد نظر از روی همین یک سامانه انجام می‌شود که خود به کاهش حجم یگان‌ها و نفرات کمک کرده و از طرفی شناسایی محل استقرار آنها به علت تحرک و جابجایی سریع برای دشمن بسیار مشکل خواهد شد.

سامانه پداوند موشکی سوم خرداد

"سوم خرداد"  می‌تواند همزمان 4 هدف را رهگیری و 8 موشک را شلیک کنید. به نظر تاکتیک مورد نظر فرماندهان ایرانی برای استفاده از این سامانه به دلیل تحرک بالا و تجمیع تمام سامانه‌ها بر روی یک شاسی در راستای بحث "شلیک کن – فرار کن" است. در این تاکتیک که به نوعی برای استراتژی نبرد ناهمطراز ایده آل است، دسته‌های چندتایی از این سامانه در نقاط مختلف مستقر شده و اهداف پرنده را غافلگیر می‌کنند.

رادار سامانه سوم خرداد  توان اسکن بسیار سریع در فضای اطراف خود را دارد و در کسری از ثانیه توانایی جهش فرکانسی بین 500 تا برخی موارد 1000 فرکانس را دارد و در برابر جنگ الکترونیک دشمن از توانایی مقاومت بسیار بالایی برخوردار است.

 سایت ایران پروجکت درباره سامانه پدافندی "سوم خرداد" نوشت: «این سامانه موشکی توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ساخته شده است  و قابلیت های ویژه ای دارد. این سامانه در طول 18 ماه ساخته شده و بردی معادل 50 کیلومتر را دارد و می تواند انواع پرنده ها را هدف قرار دهد.»

انهدام کننده پهباد آمریکایی

سامانه سوم خرداد می تواند انواع "جنگنده ها" ، "بمب افکن ها"، "موشک های کروز" و ... را مورد اصابت قرار دهد و ارتفاعی معادل 25 تا 75 هزار متر را تحت پوشش قرار دهد.

در مجموع سامانه پدافند موشکی "سوم خرداد" یک سیستک پیشرفته در برد کوتاه و متوسط بوده که می تواند انواع پرنده ها را در برد 50 کیلومتر و ارتفاع تا 75 هزار متر  رهگیری و منهدم کند  و این سیستم می تواند جنگنده های آمریکایی را در صورت تعرض نابود کند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار