بر نفت چه گذشت؟/تب و تاب طلای سیاه در آستانه دو نشست بزرگ\

بر نفت چه گذشت؟/تب و تاب طلای سیاه در آستانه دو نشست بزرگ

  • کد خبر: 217277
  • چاپ
  • انتشار: 09 تیر 1398 - 13:25

استنادنیوز؛ در حالی قیمت نفت در بازارهای جهانی برای آخرین معاملات هفته گذشته در محدوده های منفی گزارش شد که از مهمترین عوامل فشار بر آن، عدم اطمینان از حصول نتیجه مثبت از نشست سران آمریکا و چین در حاشیه نشست گروه ۲۰ بود.

 قیمت نفت که در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته به دلیل کاهش ذخایر آمریکا و همچنین امیدواری به تمدید کاهش تولید از سوی اوپک و متحدانش، روند صعودی به خود گرفته بود، در روز جمعه اما در محدوده های منفی به کار خود پایان داد. از مهم ترین عوامل افت قیمت نفت در آخرین معاملات هفته گذشته، انتشار گزارش افزایش تولید نفت خام آمریکا و نگرانی از عدم حصول توافق میان سران آمریکا و چین در خصوص تعرفه گذاری بر تبادلات تجاری این دو کشور بود.البته این نشست که در روز شنبه برگزار شد، نتایج مثبتی به همراه داشت که پیش بینی می شود آثار این نتایج در اولین معاملات فردای نفت خام بروز کند.

در نتیجه، قیمت قراردادهای آتی نفت خام برنت در روز جمعه 93 سنت کاهش یافت و به 64.74 دلار در هر بشکه رسید. قیمت قراردادهای آتی نفت برنت در ماه اوت روی 66.55 دلار در هر بشکه ثابت ماند. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم 96 سنت پایین آمد و به 58.47 دلار در هر بشکه رسید.

اما پس از نسشت گروه 20 تقریبا نتایج امیدوارکننده ای برای آینده قیمت کامودیتی ها رقم زد، نشست گروه اوپک پلاس بسیار برای قیمت نفت تاثیرگذار خواهد بود. این گروه قرار است در تاریخ اول و دوم ماه جولای با یکدیگر ملاقات می‌کنند و درباره توافق کاهش روزانه 1.2 میلیون بشکه‌ای کنونی، به بحث و تبادل نظر می‌پردازند.

از سوی دیگر اما مطابق با گزارش روییترز، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه اعلام کرد که به دلیل افزایش عرضه نفت ایالات‌متحده و کند شدن رشد اقتصادی جهانی که منجر به کاهش قیمت نفت شده است، روسیه با عربستان سعودی موافقت کرده است تا توافق پیشین اوپک را به مدت شش یا نه ماه تمدید کند.

گفتنی است پوتین بعد از ملاقات با شاهزاده سعودی در حاشیه نشست گروه 20 در ژاپن، گفت: «ما (روسیه و عربستان) از تمدید توافق کنونی حمایت خواهیم کرد. هرچند که همچنان نگرانی‌هایی در مورد مدت‌زمان تمدید توافق وجود دارد، ما هنوز بین این که آیا توافق را برای شش یا نه ماه آینده تمدید کنیم، تصمیم‌گیری نکرده‌ایم. شاید این توافق 9 ماهه باشد.»

اما آمارها حاکی از آن است که توافق کاهش تولید اوپک و متحدانش، بیش از همه برای روسیه سودآور بوده است. مدیر اجرایی صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه که در طراحی همکاری اوپک و روسیه کمک کرد، گفت که این توافق از سال 2017 تاکنون بیش از 7 تریلیون روبل (110 میلیارد دلار) درآمدهای بودجه روسیه را افزایش داده است. در نتیجه به نظر می رسد، روسیه یکی از طرفداران پر و پاقرص تمدید کاهش تولید نفت خام باشد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار