پرمصرف ترين و خوش مصرف ترين مناطق كشور مشخص شدند\

پرمصرف ترين و خوش مصرف ترين مناطق كشور مشخص شدند

  • کد خبر: 217339
  • چاپ
  • انتشار: 11 تیر 1398 - 07:46

استنادنیوز؛ نقشه مصرف  10 تير ماه نشان داد كه  استان هاي سيستان و بلوچستان، گيلان، همدان، كردستان و منطقه غرب مازندران جزو مناطق پرمصرف كشور و در محدوده قرمز مصرفي قرار دارند.

به گزارش توانیر رنگ قرمز در اين نقشه نشان دهنده مناطقي است كه ميزان مصرف برقشان به بيش از حد مجاز رسيده است.
از اين رو ضروريست ساكنين اين نواحي با كاهش حداقل 10 درصد از برق مصرفي خود شرايط را براي تداوم تامين برق پايدار در اين بخشها امكان پذير نمايند.
در اين نقشه رنگ زرد، نشان دهنده مناطقي است كه مصرف برق آنها روبه افزايش است.
هم اكنون خراسان رضوي شمال كرمان،  بوشهر، خوزستان ايلام، كرمانشاه و زنجان در محدوده زرد قرار دارند.
لازم به ذكر است كه مشتركان در اين مناطق  مي توانند با كاهش حداقل 5 درصد از ميزان برق مصرفي خود، در وضعيت  سبز و پايدار قرار گيرند .
نقاط سبز در نقشه استان هايي را با مصرف متعادل و عادي نشان مي دهد و بيانگر آن است كه مشتركان در اين مناطق با صنعت برق همكاري بيشتري دارند.
برپايه اين گزارش، مشتركان مي توانند براي كاهش ميزان مصرف برق در پيك روزانه كه از ساعت 12 تا 16 تعيين شده است از دور كند كولرهاي آبي استفاده ، كولرهاي گازي و ساير وسايل سرمايشي را روي درجه 24 تنظيم كنند.
همچنين مشتركان با عدم استفاده همزمان از وسايل برقي پرمصرف مانند اتو،جارو برقي،ماشين ظرفشويي و لباسشويي در ساعت هاي مذكور و يا انتقال آن به ساعت هاي پاياني شب يا اوائل صبح، مي توانند در كاهش مصرف برق نقش بسزايي داشته باشند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار