قانون اعاده اموال نامشروع مسئولان، اصل ۴۹ قانون اساسی را اجرائی می‌کند\

قانون اعاده اموال نامشروع مسئولان، اصل ۴۹ قانون اساسی را اجرائی می‌کند

  • کد خبر: 217382
  • چاپ
  • انتشار: 12 تیر 1398 - 11:25

استنادنیوز؛ عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: برخی از اصول قانون اساسی تاکنون به خوبی اجرا نشده و قانون اعاده اموال نامشروع مسئولان، اصل ۴۹ قانون اساسی را اجرائی می‌کند.

علی ادیانی در گفت‌وگو ی، در خصوص طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان، اظهار داشت: من یکی از طراحان طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان هستم این طرح بسیار خوب منطبق بر اصل 49 قانون اساسی است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برخی از اصول قانون اساسی یا مغفول مانده یا اینکه اساسا اجرا نشده است و اصل 49 قانون اساسی نیز یکی از این اصولی است که تاکنون بطور کامل اجرا نشده است.

وی افزود: هر کسی که در مسند قدرت نشست و به یک سری امکانات به ویژه تمکن مالی دست پیدا کرد، احتمال خطا و سوءاستفاده وی و اطرافیانش وجود دارد.

ادیانی ادامه داد: از آنجایی که در جمهوری اسلامی ایران ، اصل بر طهارت اقتصادی و شفافیت مالی مسئولان و کارگزاران است و باید این پدیده تبدیل به قانون می‌شد و به همین جهت طرحی با عنوان اعاده اموال نامشروع مسئولان تهیه شده است.

نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی گفت: با حقوقدانان، اقتصاددانان، شورای نگهبان، قوه قضائیه و و دستگاه های نظارتی جلساتی برگزار شد تا این طرح تهیه و در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح شود.

ادیانی اظهار داشت: در قالب اصلاح قانون مربوط  به اصل 49 قانون اساسی این طرح تهیه شده است.

در اصل چهل و نهم قانون اساسی آمده است:

دولت موظف است ثروت های ناشی از ربا، غصب‌، رشوه‌، اختلاس‌، سرقت‌، قمار، سوء استفاده از موقوفات‌، سوء استفاده از مقاطعه‌کاری‌ها و معاملات دولتی‌، فروش زمین‌های ‌موات و مباحات اصلی‌، دایرکردن اماکن فساد و سایر موارد غیرمشروع را گرفته و به صاحب حق رد کند و در صورت ‌معلوم ‌نبودن او به بیت‌المال بدهد این حکم باید با رسیدگی و تحقیق ‌و ثبوت شرعی به وسیله دولت اجرا شود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار