شریعتمداری: هاشمی و خاتمی خواهان تحریم بیشتر ایران بودند / کواکبیان:درخواست پاره کردن برجام به معنی تقاضا برای تحریم است\
  • در برنامه متن و حاشیه؛

شریعتمداری: هاشمی و خاتمی خواهان تحریم بیشتر ایران بودند / کواکبیان:درخواست پاره کردن برجام به معنی تقاضا برای تحریم است

  • کد خبر: 21744
  • چاپ
  • انتشار: 11 دی 1395 - 23:54

در برنامه متن و حاشیه امشب شریعتمداری اصولگرا و کواکبیان اصلاح طلب  رودروی هم قرار گرفتن تا جوانب "نامه اخیر ضدانقلاب به ترامپ برای تحریم کشورمان" بررسی شود، اما بیش از هرچیز این برنامه به جدالی حزبی و سیاسی بین مهمانان تبدیل شد

به گزارش استناد نیوز، برنامه متن و حاشیه امشب، شنبه، میزبان حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان و مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس بود تا پیرامون "نامه اخیر ضدانقلاب به ترامپ برای تحریم کشورمان" بحث نمایند.

شریعتمداری در مورد اقدام نگارندگان نامه به ترامپ برای تحریم بیشتر ایران گفت: مسلم است که دشمنان به این‌گونه جریانات، رشد بادکنکی می‌دهند و از زبان آنان حرف‌های خود را مطرح می‌کنند، این درخواست، درخواست فتنه‌گران از سال 88 و مراحل قبل از آن است، افرادی هم که این نامه را نوشتند کسانی هستند که در جریان فتنه 88 فعال بودند و برخی دستگیر شدند و برخی هم فرار کردند؛ آن‌ها نقش پادو دارند و دم دستی هستند.

 

شریعتمداری همچنین با حمله به آیت الله هاشمی و خانواده اش وخاتمی ادعا کرد: نوار صوتی از مهدی هاشمی موجود است که وی با یکی از همکارانش تماس می‌گیرد و از وی می‌خواهد که در سفرش به واشنگتن، با خزانه‌داری آمریکا تماس بگیرد و درخواست کند که تحریم‌های ایران افزایش یاید.

سفیر وقت اتریش در ایران با تعجب می‌گوید این دو رئیس جمهور اسبق ایران در ملاقات با بنده خواستند که غرب در شیپور تقلب و نقض حقوق بشر در ایران بدمد. چرا حالا سایت هایی که بلافاصله در برابر هر سخنی علیه این افراد جبهه می گیرند به این اسناد که ویکی‌لیکس هم آن را منتشر کرده ساکت مانده اند و سخنی نمی گویند؟

 

در مقابل کواکبیان نماینده مردم تهران تحریم ها را بخاطر ذات استقلال طلبی انقلاب دانست و گفت تحریم ها از همان اول پیروزی انقلاب اعمال شده اند اما اقدام نگارندگان نامه قطعا درجهت دشمنی با اصل نظام بوده و هدف براندازی داشته اند. من تاکید داشتم که اطلاعیه ای دهیم و این کار آنها را محکوم کنیم ولی عده ای از دوستان عقیده داشتند اصلا موضوع مهمی نبود و نباید اقدام آن ها را بزرگ جلوه دهیم. هر تحریمی علیه حکومت به مردم بر میگردد و همه باید بدانند نمی شود این دو را از هم تفکیک کرد.

کواکبیان در ادامه گفت: علاوه بر این 30 نفر بعضی از گروه ها در داخل کشور هم با امید اینکه ترامپ برجام را پاره کند، از این انتخاب خوشحال بودند، درواقع این افراد هم خواهان ادامه تحریم ها هستند. همین آقای شریعتمداری در روزنامه کیهان درخواست پاره کردن برجام توسط ترامپ را می کند، این به چه معناست؟ این یعنی درخواست ادامه تحریم ها.

 

شریعتمداری در جواب سخنان کواکبیان گفت: بنده در مصاحبه‌ای گفتم تنها کار عاقلانه‌ای که این دیوانه (ترامپ) می‌تواند انجام دهد پاره کردن برجام است، معتقدم برجام خسارت محض است، ما نباید مسائل را رد و گم کنیم.

کواکبیان در بخشی از صحبت هایش به فرار تعدادی از خبرنگاران خبرگزاری فارس به خارج کشور اشاره کرده بود که شریعتمداری در این بخش از صحبت ها اینگونه به آن پاسخ داد: فرار خبرنگاران فارس مسئله ای است که خود فارس باید به آن پاسخ بدهد ولی چرا آقای کواکبیان در مورد حدود 60 نفر از خبرنگاران اصلاحات، معاونان و وزیر دولت اصلاحات که از کشور خارج شدند و در شبکه های ضد انقلاب کار می کنند حرفی نمی زنند؟

شریعتمداری همچنین در ادامه اظهاراتش با حمله تند به روزنامه های اصلاح طلب، آن ها را دنبال کننده نظرات ضد انقلاب  خواند و مدعی ارتباط و پیوند بین آن ها شد!



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار