آرامش و ثبات به کشور باز خواهد گشت / رد درخواست بررسی استقرار سپر دفاع موشکی در کره جنوبی\
  • رئیس جمهور موقت کره جنوبی؛

آرامش و ثبات به کشور باز خواهد گشت / رد درخواست بررسی استقرار سپر دفاع موشکی در کره جنوبی

  • کد خبر: 21747
  • چاپ
  • انتشار: 12 دی 1395 - 10:50

سخنرانی امید بخش رئیس جمهور موقت کره جنوبی پس از رسوایی های گذشته در دولت کره انجام شد و در آن مردم به اتحاد و همدلی دعوت شدند

به گزارش استناد نیوز، به نقل از خبرگزاری فرانسه، هوانگ کیو-آهن، نخست وزیر کره‌ جنوبی به دنبال استیضاح پارک گئون های رئیس‌جمهور این کشور زمام امور را به دست گرفت و به رهبر دو فاکتوی کره‌ جنوبی تبدیل شد.

وی در یک سخنرانی تلویزیونی به مناسبت سال نو گفت: امسال نیز همانند همیشه نهایت تلاش خود را خواهم کرد تا ثبات در کشور حفظ شود و امور کشوری تحت یک مدیریت باثبات قرار گیرند.

پارلمان کره‌ جنوبی ۹ دسامبر سال ۲۰۱۶ پارک گئون های را به خاطر رسوایی فساد استیضاح کرد. پارک گئون های به تبانی با چوی سون- سیل یکی از دوستان قدیمی‌اش برای اخاذی از بزرگترین کمپانی‌های کشور و اینکه اجازه داده بر دولتش کنترل داشته باشد متهم شده است.

هوآنگ در حمایت از نیروهای نظامی هم گفت: مردم ما به نیروهایمان که آمادگی نظامی با یک اراده قوی حفظ کرده‌اند، ایمان کامل دارند. سئول هرچه لازم باشد برای حمایت از نیروهای مسلح کشورش انجام می‌دهد.

رئیس‌جمهور موقت کره‌ جنوبی به خوبی می‌داند که کره شمالی بزرگترین چالش دوران حکومتش خواهد بود. بسیاری انتظار دارند که با بی‌ثباتی در سئول و روی کار آمدن رئیس‌جمهور جدید در آمریکا پیونگ یانگ مشکلات بیشتری را به وجود آورد. او اتحاد در میان مردم و هم‌بستگی اجتماعی را بسیار مهم خواند.

وی همچنین متعهد شده تا توافقنامه‌های نامحبوب با ژاپن را درخصوص تشریک اطلاعات نظامی و غرامت برای زنان کره‌ جنوبی که در جریان جنگ جهانی دوم توسط ارتش ژاپن به عنوان برده‌های جنسی مورد آزار و و اذیت قرار گرفته‌اند را حفظ کند.

هوآنگ درخواست اپوزیسیون کشور برای بررسی مجدد مساله استقرار سپر دفاع موشکی "تاد" در خاک کره‌ جنوبی را رد کرد؛ سیستمی که نه تنها باعث خشم کره‌ جنوبی بلکه باعث نگرانی چین نیز شده است چراکه معتقد است این سیستم به رادار آمریکا اجازه می‌دهد تا موشک‌هایش را بهتر رهگیری کند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار