بنایی؛مسکن مدیریت می شود\

بنایی؛مسکن مدیریت می شود

  • کد خبر: 217505
  • چاپ
  • انتشار: 16 تیر 1398 - 11:19

استنادنیوز؛ حمید بنایی با بیان اینکه میزان افزایش سرمایه بانک مسکن در بودجه ۹۸ متناسب با تعهدات و تکالیف بانک نیست، گفت: سایر بانک ها نیز در حوزه مسکن باید وارد شوند و یک اجماع در این حوزه صورت گیرد.

 عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه طرح های متنوعی در حوزه مسکن در دولت های مختلف برای ساماندهی بازار مسکن اعلام شد اما متاسفانه در مقاطع مختلف رها شدند، اظهار داشت: طرح مسکن مهر یکی از طرح های خوب در این حوزه بود که البته اشکالات و نواقص فراوانی داشت.
این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به طرح اقدام ملی ساخت مسکن افزود: خوشبختانه محمد اسلامی وزارت راه و شهرسازی، طرح خوبی را آغاز کرده که بر مبنای آن 400 هزار واحد مسکونی در کشور ساخته خواهد شد که ساخت 200 هزار واحد در شهرهای جدید و 200 هزار واحد نیز در بافت فرسوده هدف گذاری شده است.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهداف پیش بینی شده در برنامه ششم توسعه در راستای تعادل عرضه و تقاضا اظهار داشت: بر اساس برنامه ششم توسعه ساخت سالانه 900 هزار واحد مسکونی هدف گذاری شده است اما از برنامه عقب هستیم که با ساخت 400 هزار واحد مسکونی، تازه بخشی از این کمبود جبران می شود.
بنایی ادامه داد: در مناطق روستایی نیز نیاز به مسکن زیاد است که در این زمینه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی می تواند با کمک دستگاه‌های حمایتی باید ساخت و ساز در این مناطق را رونق دهد.
این نماینده مردم در مجلس دهم با حمایت از طرح مسکن کارمندان نیز گفت: این طرح نیز پیشنهاد خوبی است که توسط وزیر راه و شهرسازی ارایه شده است. به دلیل اینکه در قالب طرح اقدام ملی مسکن و همچنین طرح مسکن کارمندان واحدهای مسکونی در اراضی دولتی ساخته می شود می تواند بخش قابل توجهی از قیمت مسکن را کاهش دهد.
وی با انتقاد از برخی دستگاه ها و ادارات استانی که نسبت به ارایه اراضی مازاد خود مقاومت می کنند، افزود: مقاومت برخی دستگاه ها به هیچ وجه قابل توجیه نیست و برخی تصور می کنند مالک همیشگی این اراضی هستند در صورتی که این اراضی سرمایه ملی است و باید در همین راستا بهره بردای شوند.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: از سوی دیگر اصرار کمیسیون عمران این است که بانک مسکن به عنوان یک بانک توسعه ای باید جایگاه ویژه تری داشته باشد و جایگاه مسکن در کنار این بانک حفظ شود.
وی با بیان اینکه میزان افزایش سرمایه بانک مسکن در بودجه 98 به تناسب تعهدات و تکالیف بانک مسکن کفایت نمی کند، گفت: سایر بانک ها نیز در حوزه مسکن باید وارد شوند و یک اجماع در این حوزه صورت گیرد.
بنایی تاکید کرد: مسکن قطعا قابل مدیریت است و امیدواریم با اقداماتی که توسط مدیران بانک مسکن و وزیر راه و شهرسازی آغاز شده است امید در دل جوانان برای تامین مسکن زنده شود.
این نماینده مردم در مجلس دهم همچنین افزایش سقف تسهیلات مسکن را یکی دیگر از راهکارهای افزایش قدرت خرید عنوان کرد و افزود: باید راهکارها و برنامه های انگیزشی و تشویقی برای بازیگران بخش مسکن در جهت کاهش قیمت تمام شده در دستور کار قرار گیرد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار