اجحاف در حق کشتی گیران مازندرانی در دعوت به اردوهای تیم ملی / خادم خدمت را از یاد برد !\
  • تحلیل لیست دعوت شدگان به اردو تیم ملی

اجحاف در حق کشتی گیران مازندرانی در دعوت به اردوهای تیم ملی / خادم خدمت را از یاد برد !

  • کد خبر: 21752
  • چاپ
  • انتشار: 12 دی 1395 - 15:56

با نگاهی به اسامی دعوت شدگان به اردوی تیم ملی که از 5 تا 17 دی ماه در حال برگزاری است به نکاتی از بی عدالتی در روند دعوت کشتی گیران به اردو مشاهده می شود

به گزارش اختصاصی استناد نیوز، برخلاف دیگر کشورهای صاحب نام درکشتی، در ایران همواره فرآیند انتخاب کشتی گیران دعوت شده به اردو تیم ملی و اعزامی به مسابقات بین المللی چالش برانگیز و حاشیه ساز بوده است.
هر ساله شاهد شعارهایی از مسئولان و شورای فنی فدراسیون کشتی پیرامون قانونمند شدن فرایند انتخابی هستیم که متاسفانه در همان مرحله شعار باقی می مانند.
با آمدن رسول خادم که پیش از تصدی پست ریاست فدراسیون کشتی همواره از گزینش بر اساس رقابت انتخابی و دعوت بر اساس مکانیزم قانونمندی حمایت می نمود انتظار می رفت پس از انتخاب به عنوان رئیس ورزش اول کشور هم همان نظرات را داشته و به آن عمل نماید تا انگیزه در نوجوانان و جوانان آینده ساز کشتی برای تلاش بیشتر و رسیدن به دوبنده تیم ملی افزایش یابد و هیچ کشتی گیری برای خود حاشیه ای امن در تیم ملی احساس نکند. امام افسوس که خادم هم همان خادمی که انتظار داشتیم نیست.


کشتی ورزشی سخت و طاقت فرسا است که منبع درآمدی برای کشتی گیران ایجاد نمی کند مگر اینکه به تیم ملی راه یابند و با درخشش در مسابقاتی مانند المپیک، بازی های آسیایی و مسابقات جهانی افتخار کسب کنند تا شاید بتوانند از این راه مخارج زندگی را تامین نمایند. بنابراین تمام انگیزه برای تحمل این سختی ها و فشار تمرینات رسیدن به دوبنده تیم ملی است اما همین کشتی گیر وقتی با بی عدالتی به اردوی تیم ملی دعوت نمی شود و در مقابل می بیند کشتی گیرانی بدون طی هیچ فرآیندی پای ثابت اردوهای تیم ملی است به یک مرتبه سقف آرزوهایش ویران می شود و چه بسیار از ورزشکاران پر امیدی که با نامهربانی ها مواجه و از کشتی کنار رفتند.

همانطور که می دانید شرایط تمرینی و خورد و خوراک حاکم در اردو های تیم ملی بسیار متفاوت است با شرایط خارج از اردو و همه کشتی گیران در تلاش هستند خود را به مرزی از آمادگی برسانند تا با دعوت به اردو و شرکت در تمرینات منسجم تر و سرشاخ شدن با حریفان قدرتمند در تمرینات راه پیشرفت خود را هموار نمایند.


چندی پیش اسامی دعوت شدگان به اردو تیم ملی کشتی آزاد اعلام شد که حضور برخی اسامی جای تعجب داشت و جای خالی برخی دیگر در آن لیست احساس می شد. که برخی از آن ها اشاره میکنیم:
در وزن 57 کیلوگرم علاوه بر حسن رحیمی کشتی گیر نامدار این وزن، امید جلالی بهار به علت قهرمانی در رقابت های عمومی کشتی آزاد و یونس سرمستی به دلیل عملکرد خوب در رقابت های قهرمانی کشور دعوت شدند. اما عدم دعوت از رضا اطری از مازندران که او هم مانند سرمستی در رقابت های قهرمانی کشور در گروهی دیگر بدون شکست بود جای تعجب دارد.


نکته جالب دعوت از امید جلالی بهار به تیم ملی این است که بسیاری از کشتی گیران خوب و با انگیزه که در مسابقات عمومی مقام قهرمانی و نایب قهرمانی اوزان مختلف را کسب کردند مثل: مهران نصیری قهرمان وزن 61 کیلوگرم، سعید داداش پور قهرمان وزن 70 کیلوگرم، امید حسن تبار و حسین الیاسی قهرمان و نایب قهرمان وزن 74 کیلوگرم، الیاس بختیاری قهرمان وزن 97 کیلوگرم و... به اردو دعوت نشدند باز هم جالب است که بدانید اکثر این کشتی گیران دعوت نشده مازندرانی هستند!
یکی از کشتی گیران سرشناسی جا مانده از اردو مسعود اسماعیل پور است که به شدت جای خالی او در اردو تیم ملی احساس می شود. اسماعیل پور کشتی گیر مازندرانی عنواندار و با تجربه ای است که در مسابقات جام جهانی کشتی های بسیار خوبی گرفت و در رقابت های انتخابی امسال رقابت بسیار نزدیکی با بهنام احسان پور داشت و همیشه از کشتی گیران قلدر این وزن به حساب می آید.
عدم دعوت از جابر صادق زاده که سابقه قهرمانی جوانان جهان را در کارنامه دارد و در صورت توجه می توانست آینده سنگین وزن ایران را تامین نماید هم جای تعجب دارد. صادق زاده روزهای گذشته به عنوان پهلوان سال 95 هم دست یافت و در مسابقات جام جهانی بدون شکست ماند اما باز هم این کشتی گیر با اخلاق مازندرانی راهی به اردوهای تیم ملی پیدا نکرد.


از سویی دیگر دعوت بهمن تیموری که البته کشتی گیر با استعدادی هم هست جای تعجب دارد. تیموری در رقابت های عمومی کشتی آزاد مغلوب علیرضا قاسمی ای شد که او هم روی سکوی مسابقات قرار نگرفت و جالبتر اینکه تیموری در رقابت های قهرمانی کشور هم حتی شرکت نکرده بود.


سوالات و ابهامات گسترده ای پیرامون نحوه و شرایط دعوت از کشتی گیران مطرح است. در روزهای گذشته فدراسیون کشتی هدف را بازی های المپیک 2020 اعلام کرد و جوانگرایی را یکی از ملاک های اصلی دعوت ها دانست اما با نگاهی به لیست دعوت شده ها می بینیم هستند کشتی گیرانی که سال های زیادی از سنین جوانی آن ها می گذرد و بسیاری از کشتی گیران شایسته ای هم که از اردو جا مانده اند کشتی گیرانی جوان و آینده دار هستند.

 

همین مسئله و مسائلی از این دست باعث می شود در روسیه کشتی گیری مثل "سعداله اف" بلافاصله پس از قهرمانی در جوانان جهان در بزرگسالان جهان هم عنوان قهرمانی را بدست می آورد و حالا با کسب طلای المپیک ریو به امید اصلی کشتی روسیه در مسابقات بین المللی تبدیل شود. اما در ایران کشتی گیری مثل صادق زاده علارغم درخشش در قهرمانی جوانان جهان و کسب مدال طلا بدون از دست دادن حتی 1 امتیاز در سال های بعد رها شده و حمایتی نمی شود و اینگونه است استعداد سوزی در کشتی ایران حرف اول را می زند!


امیدواریم مسئولان فدراسیون و در صدر آن ها رسول خادم راه درست را در پیش گرفته و با این تصمیمات عجیب و نابخردانه انگیزه و امید را در کشتی گیران از بین نبرده و کشتی ایران را به سراشیبی سقوط روانه نکنند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار