حتی یک درصد از قول‌های وزیر نیرو محقق نشده/استیصال مسئولان وزارت نیرو مشهود است\

حتی یک درصد از قول‌های وزیر نیرو محقق نشده/استیصال مسئولان وزارت نیرو مشهود است

  • کد خبر: 217568
  • چاپ
  • انتشار: 18 تیر 1398 - 09:44

استنادنیوز؛ رستمیان با اشاره به اینکه تاکنون حتی یک درصد از قول‌های وزیر نیرو به مردم استان لرستان، مجمع نمایندگان استان و دیگر مسئولان محقق نشده است، گفت:بی‌برنامگی و استیصال در انجام کارها ازسوی مسئولان وزارت نیرو به وضوح مشهود است.

نماینده مردم دلفان و سلسله در مجلس با انتقاد از سفرهای بی‌حاصل و پرهزینه وزیر نیرو، اظهار کرد: در حالی وزیر پروژه‌های را در برخی از شهرستان‌های استان لرستان افتتاح کرد که مثلا حدود 40درصد از پیشرفت فزیکی داشته و برخی حتی  چند بار افتتاح شده‌اند! و کلنگ‌زنی‌ پروژه‌هایی را بر عهده گرفت که انجام آن‌ها در حد سمت و جایگاه یک بخشدار و فرماندار بود نه وزیر! در هر صورت آقای اردکانیان باید به زودی در مجلس حضور یافته و پاسخگوی فرصت‌سوزی‌های خود باشد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون حتی یک درصد از قول‌های وزیر نیرو به مردم استان لرستان، مجمع نمایندگان استان و دیگر مسئولان محقق نشده است، گفت: مطالعات برخی از سدهای استان لرستان همچون معشوره یا گاوشمار و سد ده‌پهلوان سال‌ها قبل انجام شده اما هنوز نیمه‌کاره مانده‌اند و علی‌رغم دستورات وزیر برای آغاز کار اجرایی، نه‌تنها این دستورات محقق نشده‌اند بلکه بی‌برنامگی و استیصال در انجام کارها ازسوی مسئولان وزارت نیرو به وضوح مشهود است.

60 درصد مردم استان لرستان به شغل کشاورزی مشغول هستند

رستمیان با یادآورینزدیک شدن به فصل سرما و پایان فصل کاری، نسبت به تخصیص ناعادلانه آب به شهرستان‌های دلفان و سلسله حتی کمتر از دیگر شهرهای استان، بیان کرد: 80 درصد مردم استان لرستان به شغل کشاورزی مشغول هستند اما نه برای بهره‌برداری بهتر و آب‌رسانی مناسب‌تر اقدامی نشده است.

اگر  وزارت نیرو برنامه به موقعی برای رهاسازی آب از سد دز داشت آسیبی به منازل نمی‌رسید

نماینده مردم دلفان و سلسله در مجلس با بیان اینکه وزیر نیرو قائل به اجرای دستورات خود هم نیست، مطرح کرد: اگر وزارت نیرو برنامه و جدول زمان‌بندی به موقعی برای رهاسازی آب از سد دز با توجه به ورودی‌ها داشت آسیبی به منازل و ساختمان‌ها نمی‌رسید و این همه زمین کشاورزی به زیر آب نمی‌رفت لذا این اتفاق‌ها نشان می‌دهد مجموعه وزارت نیرو برنامه‌ای برای رهاسازی و مدیریت آب نداشته و ندارد.

رستمیان با اشاره به اینکه خوشبختانه مشکلات زیرساخت‌های مرتبط با آب، برق و گاز استان لرستان پس از سیل یا همت مدیریت بحران سیل استان لرستان برطرف شده و قطعی آب، گاز و خاموشی در استان اتفاق نمی‌افتد.

127 پل روستاها و بیش 60 درصد جاده‌های حوزه انتخابیه دلفان و سلسله  تخریب شده‌اند و هنوز کوچکترین اقدامی برای آغاز تعمیر و اصلاح آن‌ها صورت نگرفته ضمن آنکه یک ریال خسارت دامی و کشاورزی به مردم پرداخت نشده است، و بنیاد مسکن قوت و امید در لرستان است

وی بیان کرد: اینکه 127 پل روستاها و بیش 60 درصد جاده‌های  حوزه انتخابیه دلفان و سلسله تخریب شده‌اند و هنوز کوچکترین اقدامی برای آغاز تعمیر و اصلاح آن‌ها صورت نگرفته ضمن آنکه یک ریال خسارت دامی و کشاورزی به مردم پرداخت نشده است و بنیاد مسکن قوت و امید در لرستان است. 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار