شاعری؛مافیای پسماند با شهرداری در ارتباط است\

شاعری؛مافیای پسماند با شهرداری در ارتباط است

  • کد خبر: 217569
  • چاپ
  • انتشار: 18 تیر 1398 - 09:57

استنادنیوز؛ عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس با انتقاد از استثمار کودکان توسط مافیای پسماند گفت: مافیای پسماند با شهرداری در ارتباط است.

علی محمد شاعری  یکی از چالش های اساسی کشور را سوءمدیریت پسماند دانست و گفت: سالانه حدود 16 میلیون تن پسماند در کشور تولید می شود که برای طبیعت و سلامتی انسان و سایر موجودات بسیار خطرناک و کشنده هستند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه پسماند از منزل تا مبدأ مدیریت نمی شود، افزود: بسیاری از پسماندها چون از مبدأ تفکیک نمی شوند به صورت سنتی، غیربهداشتی و غیرقانونی توسط کودکان و افراد بیکار با روش های بسیار غیربهداشتی تفکیک می شوند که خطری جدی برای سلامت جامعه و این افراد محسوب می شود.

وی با یادآوری فعالیت کودکان در مراکز پسماند ادامه داد: اغلب این کودکان از خانواده‌های فقیر و بی بضاعت هستند و انواع پسماندها مانند پلاستیک، نان خشک، مواد غذایی، شیشه، کاغذ، کارتن و سایر مواد جامد را با دست و به صورت غیربهداشتی تفکیک می کنند و به افرادی که به صورت غیررسمی در شهر پراکنده هستند، می فروشند.

استثمار کودکان توسط مافیای پسماند

نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از استثمار کودکان توسط مافیای پسماند یادآور شد: مافیای پسماند در کشور سازمان یافته فعالیت می کنند و معتقدم با شهرداری در ارتباط هستند.

شاعری از شهرداران به ویژه شهردار کلانشهر تهران خواستار ورود جدی به موضوع پسماند برای تامین سلامت شهروندان و محیط زیست شد و گفت: پیمانکارانی که برای مدیریت پسماند انتخاب می شوند باید بازخواست شده و نظارت مناسبی بر عملکرد آنها صورت گیرد.

به نظر می رسد پیمانکاران شهرداری با به کارگیری افراد غیررسمی و مافیا آنها را سازماندهی می کنند تا بتوانند هزینه های خود را کاهش دهند و درآمد دیگری برای خود ایجاد کنند

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی افزود: شهرداری باید با فرآیندهای سریع و بهداشتی، پسماند را مدیریت کند؛ متاسفانه به نظر می رسد پیمانکاران شهرداری با به کارگیری افراد غیررسمی و مافیا آنها را سازماندهی می کنند تا بتوانند هزینه های خود را کاهش دهند و درآمد دیگری برای خود ایجاد کنند، در واقع آنها برای اینکه سود سرشاری از این حوزه ببرند با افرادی که صلاحیت ندارند زد و بند کرده و آنها را در سطح شهر سازماندهی و از سویی کودکان کار و اتباع خارجی غیرمجاز را برای جمع آوری پسماند انتخاب می کنند، غافل از اینکه اگر این افراد آلوده شوند منجر به ایجاد کانون آلودگی می شود.

وی یادآور شد: در این رابطه نیاز است مردم واکنش لازم را به این نوع اقدامات نشان دهند و از کنار افرادی که به صورت غیررسمی زباله ها را تفکیک و جمع آوری می کنند، بی تفاوت نگذارند/خانه ملت



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار