رضیان؛عدم همکاری بانک ها عامل اصلی 80 درصد تعطیلی واحدهای تولیدی\

رضیان؛عدم همکاری بانک ها عامل اصلی 80 درصد تعطیلی واحدهای تولیدی

  • کد خبر: 217570
  • چاپ
  • انتشار: 18 تیر 1398 - 10:05

استنادنیوز؛ عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: دولت و مجلس باید به دنبال تامین سرمایه در گردش مورد نیاز واحدهای تولیدی باشند؛ تقریبا 80 درصد مشکل واحدهای تولیدی غیرفعال و تعطیل ناشی از عدم همکاری بانک ها در تامین نقدینگی است.

عبدالله رضیان با بیان اینکه مکانیزم رفع مشکلات صنعت در اختیار دولت است، افزود: اگرچه دولت اقداماتی برای تسهیل کسب و کار در صنعت انجام داده اما مشکل اصلی این حوزه هنوز باقی مانده است.

وی با اشاره به جلسه هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس یادآور شد: مقرر شد؛ وزیر صنعت، معدن و تجارت هماهنگی مناسبی برای تامین نقدینگی با رییس کل بانک مرکزی داشته باشد چراکه به نظر می رسد ذهنیت مجموعه های مختلف نسبت به صنعت منفی است و معتقدند این بخش عملکرد مناسبی نداشته است.

عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطرنشان کرد: براساس گفته های آقای رحمانی بخش خصوصی نیز به درستی از صنعت حمایت نمی کند. وزیر صمت در این باره گلایه‌هایی داشت مبنی بر اینکه در ساماندهی مشکلات صنعت تنها است و افراد کیفیت نامناسب خودروهای تولیدی را به تمام مسائل بخش صنعت تعمیم می دهند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه نکته اصلی در شرایط تحریمی حفظ تولید موجود است، ادامه داد: باید از تعطیلی واحدهای تولیدی جلوگیری شود، در حال حاضر مشکل اصلی واحدهای تولیدی عدم تامین تسهیلات است و بانک ها ،بنگاه های تولیدی را در این امر همراهی نمی کنند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار