چه کسانی در ‌رسیدگی به فساد "سلطان‌ها" خلل ایجاد می کنند؟\

چه کسانی در ‌رسیدگی به فساد "سلطان‌ها" خلل ایجاد می کنند؟

  • کد خبر: 217598
  • چاپ
  • انتشار: 19 تیر 1398 - 07:25

استنادنیوز؛ در جریان رسیدگی به فساد اقتصادیِ سلطان‌ها، مثل سلطان سکه و قیر تلاش‌های زیادی شد که رسیدگی با خلل مواجه شود اما قوه قضائیه با اقتدار رسیدگی به این مفاسد را دنبال و خاطیان را محکوم کرد.

 محمدباقر الفت  در نشست شورای اداری شهرستان محلات با اشاره به تولید محتوا در فضای مجازی اظهار داشت: فضای مجازی نیازمند تولید محتوای هدفمند بوده و باید در این زمینه در راستای  مقابله با تهدیدهای این حوزه راهبرد موثری ترسیم شود، برهمین اساس روحانیان با استفاده از توانمندی فعالان رسانه‌ای باید قالب محتوایی هدفمند، کارا و متناسب با ارزش‌های اسلامی برای عرصه مجازی تولید کنند.

وی افزود: دشمنان ایران اسلامی در جنگ اقتصادیِ تمام عیار، تحریم‌ها را علیه نظام اسلامی در پیش گرفته‌اند، مردم و مسئولان به عنوان سربازان این عرصه باید هوشیارانه در صحنه باشند و در برابر این تهدیدها مقاومت کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با اشاره به اهداف سفر مقامات قوه قضائیه به استان‌‎ها تصریح کرد: سرکشی و بازرسی میدانی شعبات تحت مدیریت و ایجاد هماهنگی بیشتر با سایر ارکانِ تصمیم‌ساز برای پیشبرد اهداف، هدف اصلی سفرهای استانی مقامات قوه قضائیه به استان‌ها است.

الفت بیان کرد: یکی از برنامه‌های قوه قضائیه رسیدگی به اموال محجورین و اموال مربوط به مجانین و بی‌صاحب است، پاسخگویی به مطالبات مردم، وظیفه ذاتی دستگاه قضایی است و مجموعه قضات باید با قانون‌محوری، دادرسی‌های منطقی و با تکیه بر مستندات به بهترین شکل تکالیف خود را انجام دهند.

وی عنوان کرد: موضوع اولویت‌دار در ماموریت قوه قضائیه، جلب رضایت مردم بوده، تلاش این مجموعه در افزایش ارتباط کیفی و ضابطه‌مند بدنه قضایی با مردم است، سلامت در امور قضایی اهمیت زیادی دارد و شفافیت در فعالیت‌های قضایی دنبال می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه خاطرنشان کرد: قوه قضائیه در راستای تحقق شعار سال (‌رونق تولید) به دنبال برطرف کردن موانع تولید و اشتغال است و در این زمینه همه تلاش‌ها در هم‌افزایی با سایر بخش‌ها به کار گرفته شده است.

الفت ادامه داد: با وجود مشکلات، وضعیت اقتصادی در استان مرکزی، به ویژه در شهرستان محلات قابل قبول است و نباید با وجود تولید ثروت عمومی در این منطقه، آمار بیکاری و فقر در این استان وجود داشته باشد.

وی افزود: درستکاری و مدیریت شایسته نباید به خاطر برخی افراد انگشت‌شمار فاسد زیر سئوال برود، وحدت و انسجام مردم و مسئولان توطئه‌های دشمن را بی‌اثر می‌کند و همه باید به این مهم عمل کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه تصریح کرد: دیوان عدالت اداری کشور با حجم زیادی از دعاوی اداری مواجه است درحالی که این نهاد وظیفه تولید حقوق اداری را دارد.

الفت بیان کرد: استفاده از مشاوران حقوقی باید مورد توجه مدیران قرار گیرد تا دعاوی اداری کمتر مسیر شکایت را بپیماید.

وی عنوان کرد: در راستای تحقق شعار سال( رونق تولید) باید از لحاظ قانونی به سرمایه‌گذاران کمک شود و کارآفرینانی که فعالیتی را آغاز می‌کنند باید حمایت شوند تا شرایط اقتصادی راه رونق را پیش بگیرد، در جریان رسیدگی به فساد اقتصادیِ سلطان‌ها، مثل سلطان سکه و قیر تلاش‌های زیادی شد که پرونده‌ها کند و رسیدگی با خلل مواجه شود اما قوه قضائیه با اقتدار رسیدگی به این مفاسد را پی گرفت و خاطیان محکوم شدند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار