\
  • معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران :

در« سفر یادگیری» معلّم و دانش‌آموز باید در کنار هم و همگام با هم باشند

  • کد خبر: 217629
  • چاپ
  • انتشار: 19 تیر 1398 - 22:54

استناد نیوز، معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران گفت: معلم باید به عنوان یاری‌رسان و تسهیلگر در کنار بچه‌ها باشد و آنها را رها نکند. در واقع در "سفر یادگیری" معلم و دانش‌آموز باید در کنار هم و همگام با هم باشند.

به گزارش استناد نیوز، « سید عیسی میرشفیعی » امروز در سمپوزیوم علمی و فناوری دانش‌آموزان ابتدایی که با حضور مرتضی شکوهی مدیرکل دفتر دبستانی وزارت آموزش و پرورش و عسکری نیکزاد مدیر کل آموزش و پرورش استان در دانشگاه نوشیروانی بابل برگزار شد، اظهار داشت: اگر قرار است مدرسه‌محوری به درستی انجام شود باید معلم‌محوری به خوبی اتفاق بیفتد، معلم در مسیر فعالیت، برای یادگیری فرصت ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه اگر معلم قرار است محور باشد باید بجوشد و باید برای او بستر ایجاد کنیم، افزود: فضا را باز می‌گذاریم تا مخاطب یعنی معلم برای خودش برداشت داشته باشد و گام و مسیر خودش را در فرآیند یاد دادن انتخاب کند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران گفت: معلم نمی‌تواند یک قالب کلی برای دانش‌آموزان ببنندد او باید برای یکایک دانش‌آموزان قالب ببندد تا تربیت اتفاق بیفتد.

میرشفیعی با اشاره به دو فعالیتی که در حوزه‌های زیست فناوری(پیله ابریشم) و کلاس جادویی که در این گردهمایی ارائه شد، تصریح کرد: این پروژه که از نزدیک نیز بازدید کردم فوق‌العاده عالی بود و خانواده‌ها نیز در کنار بچه‌ها قرار گرفتند و ذوق و شوقی بین دانش‌آموزان، معلمان و خانواده‌ها ایجاد شد.

معاون آموزش و پرورش مازندران بیان کرد: معلم باید به عنوان یاری‌رسان و تسهیلگر در کنار بچه‌ها باشد و آنها را رها نکند. در واقع در "سفر یادگیری" معلم و دانش‌آموز باید در کنار هم و همگام با هم باشند.

وی در پایان از همراهی و همکاری دانشگاه نوشیروانی و اعضای هیات علمی آن قدردانی و اظهار کرد: در مسیر علمی گام بر می‌داریم و می‌خواهیم فرصت‌های علمی برای مدارس ایجاد کنیم، این تعامل با همکاری دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری و مراکز تحقیقاتی امکانپذیر است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار