زمینه های مهارت آموزی برای زنان سرپرست خانوار فراهم شود\
  • معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تأکید کرد:

زمینه های مهارت آموزی برای زنان سرپرست خانوار فراهم شود

  • کد خبر: 217646
  • چاپ
  • انتشار: 20 تیر 1398 - 15:30

معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در بازدید از خانه محله استان فارس بر مهارت آموزی زنان سرپرست خانوار و توانمندسازی آنان تأکید کرد.


 به گزارش استناد نیوز، معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به همراه جمعی از مسئولان استان فارس، با حضور در خانه محله های شهر شیراز با دست اندر کاران، مربیان و زنان سرپرست خانوار، دیدار و گفتگو کرد.
بنابر این گزارش، ابتکار، در این بازدید از اجرای طرح تسهیل گر شناسایی و معرفی زنان سرپرست خانوار در استان فارس، با هدف توانمندسازی زنان سرپرست خانواده خبر داد و افزود: این طرح با هدف توانمند سازی، خوداشتغالی، بهبود معیشت و افزایش رفاه، استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی برای ایجاد اشتغال پایدار و اتصال صاحبان کسب ‌و کار خانگی به بازارهای هدف و بنگاه‌های پیشرو در سطح کشور برای زنان سرپرست خانوار اجرا می شود.

وی گفت: مراکز آموزش فنی و حرفه ای کشور با ارائه آموزش های مهارتی نقش مهمی را در ایجاد بسترهای لازم برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار بر عهده دارند و با نیاز سنجی و انتخاب رشته های مورد نیاز بازار کار و ایجاد اشتغال پایدار منجر به درآمدزایی برای این گروه می شود.

معصومه ابتکار، گفت: با توجه به تمرکز این طرح بر مناطق حاشیه نشین و روستاها و هدف ایجاد مشاغل پایدار برای زنان سرپرست خانوار، لازم است، تمام درست اندرکاران این طرح از جمله استانداری، شهرداری، سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، سازمان های مردم نهاد و تسهیل گرها با ایجاد ساز و کار مناسب و حمایت گسترده با یکدیگر تعامل داشته باشند



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار