ساخت تعداد زیادی بیمارستان بدون توجه به استاندارهای لازم، ارائه خدمات مطلوب به بیماران را دچار مشکل می‌کند\

ساخت تعداد زیادی بیمارستان بدون توجه به استاندارهای لازم، ارائه خدمات مطلوب به بیماران را دچار مشکل می‌کند

  • کد خبر: 217659
  • چاپ
  • انتشار: 20 تیر 1398 - 20:42

استناد نیوز، رئیس علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی مازندران در نشست شورای اداری شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در چالوس برگزار شد، خواستار رعایت استاندارهای لازم در ساخت بیمارستان های کشور شد.

به گزراش استناد نیوز، دکتر سید عباس موسوی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در چالوس برگزار شد، افزود: امروز رویکرد و نگاه دولت توجه به استاندارد سازی و متمرکز کردن امکانات و تجهیزات بهداشتی و درمانی منوط به دسترسی آسان به این خدمات است نه آنکه بیمارستان‌های متعدد ۱۰۰ تختخوابی یا کمتر از آن در جاي جاي استان ساخته شود و به علت رعايت نشدن استانداردهاي لازم مورد اقبال عمومي مردم قرار نگيرند.

رئیس علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی مازندران  با بیان اینکه بر اساس آمارهای رسمی هم اکنون در مازندران ۴۰ بیمارستان با افزون بر چهار هزار و ۱۰۰۰ تختخواب وجود دارد که ۲۵ بیمارستان مربوط به دانشگاه علوم پزشکی است و بقیه در تملک بخش خصوصی و تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح قرار دارد، افزود : چهار بیمارستان در مقياس نسبتاً بزرگ هم در حال حاضر در شهرستان‌هاي بهشهر، ساري، قائمشهر و تنکابن در دست ساخت است که پيشرفت فيزيکي خوبي دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران یکی از خواسته‌های مسئولان و مردم غرب مازندران ساخت مرکز تخصصی و جراحی قلب معرفی کرد و گفت: در توان دولت نیست که چنین امکانات و تجهیزاتی را مهیا سازد بلکه باید با همکاری فرمانداران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و بهره گيري از بخش خصوصي اين امکانات را مهيا و خواسته‌هاي مربوط به اين بخش را مهيا ساخت.

دکتر موسوی افزود: اینکه گفته می‌شود امکانات و تجهیزات درمانی به شکل عادلانه در مازندران توزیع نمی‌شود، اینگونه نیست چرا که با بررسی‌های به عمل آمده حدود ۷۵ درصد تخصص‌ها در غرب مازندران پیش بینی شده و هم اکنون پزشکان متخصص در این منطقه فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: براساس آمار مستند دستکم ۱۶۰ پزشک متخصص در ۳۰ بیمارستان دولتی این استان همکاری دارند، اگر چه به علت گردشگرپذیری و ورود چشمگیر مسافران و گردشگران با مشکلاتی هم در ارائه خدمات مواجه هستیم و باید بتدریج برطرف شود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار