روحانی رد صلاحیت نخواهد شد / اصلاح طلبان از روحانی حمایت می کنند\
  • رحیمی، عضو فراکسیون امید مجلس؛

روحانی رد صلاحیت نخواهد شد / اصلاح طلبان از روحانی حمایت می کنند

  • کد خبر: 21766
  • چاپ
  • انتشار: 13 دی 1395 - 11:34

رحیمی نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص گزینه های اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری و حمایت از روحانی و حضور بانوان به عنوان کاندیدا اظهار نظر کرد

به گزارش استناد نیوز، علیرضا رحیمی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری سال 96 گفت: اکنون نمی‌توان در این خصوص اظهار نظری کرد و گزینه های مطرح شده را مورد بررسی قرار داد، افرادی که مطرح شده اند باید تلاششان را برای اثبات خود به کار بگیرند.

وی ادامه داد: نگاه ما به انتخابات نگاهی حزبی و جناحی نیست بلکه نگاهی به وحدت ملی است.طبیعتا گزینه‌ای که بیشترین رای و اقبال را دارد باید مورد پذیرش قرار بگیرد.

رحیمی با بیان اینکه حسن روحانی اکنون نیمه راه است، خاطرنشان کرد: روحانی اداره کشور را در شرایطی که مشکلات بسیاری اعم از سیاسی و اقتصادی داشت، برعهده گرفت.سو مدیریت داخلی و فشارهای خارجی باعث تحریم و مشکلات عدیده‌ای برای مردم و کشور شده بود.

این نماینده مجلس ادامه داد: با روی کار آمدن روحانی، سیاست خارجی کشورمان قوی شد و در زمینه اقتصادی کاهش تورم را شاهد بودیم؛ البته نمی‌توانیم منکر مشکلات اجتماعی و اقتصادی بشویم اما دولت یازدهم همه تلاش و توان خود را به کار گرفته است و مردم نیز این تلاش را می‌بینند.

رحیمی با بیان اینکه نمی‌توانیم اکنون در مورد گزینه‌های انتخاباتی سخن بگوییم، تصریح کرد: همه این گزینه ها در حد حدس و گمان است و تا زمانی که به طور رسمی وارد انتخابات نشده ایم و افراد به طور رسمی نامزد نشده‌اند نمی‌توانیم اظهارنظری انجام دهیم.

عضوبنیاد باران، باتاکید بر اینکه گزینه اصلاح‌طلبان برای انتخابات حسن روحانی است، گفت: اجماع مجموعه اصلاح طلبان بر حسن روحانی است و سایر گزینه‌های که مطرح می‌شوند گزینه‌های انحرافی هستند.

وی ادامه داد: هیچ دلیلی نمی‌بینم که بخواهیم گزینه‌ دیگری را در کنار حسن روحانی به انتخابات بفرستیم زیرا دلیلی برای رد صلاحیت روحانی وجود ندارد.

این نماینده اصلاح‌طلب با اشاره به سخنان کدخدایی مبنی بر ثبت نام زنان برای انتخابات، گفت: این تجربه را در انتخابات 92 نیز داشتیم و چند تن از زنان برای انتخابات ثبت نام کردند اما موفق به رسیدن به مرحله بررسی صلاحیت ها نشدند. به هرحال منبع تفسیر قانون شورای نگهبان است و باید منتظر ماند و دید این بحث به کجا می‌رسد.


منبع:نامه نیوز



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار