حمایت از دانشگاه تهران تضمین آینده کشور است\
  • رییس دانشگاه تهران تاکید کرد:

حمایت از دانشگاه تهران تضمین آینده کشور است

  • کد خبر: 21772
  • چاپ
  • انتشار: 13 دی 1395 - 23:11

رییس دانشگاه تهران در دومین گردهمایی حامیان دانشگاه تهران این گونه گفت:اگر به دقت به عرصه های مختلف توسعه در کشور نگاه کنیم جای پای اثربخش و مهم دانش‌آموختگان دانشگاه تهران را در آن خواهیم دید.

به گزارش استناد نیوز ، دکتر محمود نیلی احمدآبادی در دومین گردهمایی حامیان دانشگاه تهران که امروز در تالار فردوسی دانشکده ادبیات این دانشگاه برگزار شد با تاکید بر اینکه به آینده این دانشگاه امیدوار هستم اظهار کرد: پشتیبانی و کمک به مجموعه دانشگاه تهران به نوعی کمک به کل کشور محسوب می‌شود و اگر به جایگاه ویژه این دانشگاه در حال حاضر نگاه کنیم قطعا می‌توان گفت که هیچ نهاد آموزش عالی و یا کمتر نهادی شاید همانند دانشگاه بتواند اثرگذار باشد و ما به توسعه همه‌جانبه در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، فنی، سیاسی و غیره در جامعه دست نمی‌یابیم مگر اینکه دانشگاه تهران در آن نقش داشته باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر به دقت به عرصه های مختلف توسعه در کشور نگاه کنیم جای پای اثربخش و مهم دانش‌آموختگان دانشگاه تهران را در آن خواهیم دید. درواقع دانشگاه تهران علاوه بر جایگاه ویژه داخلی در سطح بین‌المللی نیز به عنوان معتبرترین و شناخته‌شده‌ترین دانشگاه کشور به شمار می‌رود.

رییس دانشگاه تهران تاکید کرد: براساس آخرین رده‌بندی‌های جهانی که اخیرا اعلام شده دانشگاه تهران جزء برترین‌ دانشگاه‌های کشور است بنابراین هرگونه پشتیبانی از این دانشگاه به نوعی تضمین آینده و تضمین توسعه پایدار کشور محسوب می‌شود چرا که جهت‌گیری اصلی این دانشگاه دقیقا حرکت به سمت توسعه است و تمامی برنامه‌های آموزشی، پژوهشی و ... در همین راستا تدوین شده است.

دکتر نیلی احمدآبادی یادآور شد:‌ اگر به 10 سال گذشته نگاه کنیم ما در دانشگاه تهران نهاد یا سازمانی که مستقیما در قالب تشکیلات مدرن دانشجویان و دانشگاه را پشتیبانی کند وجود نداشته اما امروزه تغییرات شگرفی در این عرصه وجود دارد. اگرچه اولین تجربه این تشکیلات در قالب بنیاد حامیان دانشکده فنی شکل گرفته است.

به گفته وی درخصوص این موضوع که چگونه می‌توانیم این علاقه کمک به دانشجویان و دانشگاه تهران را سازماندهی‌ کنیم بحث‌های زیادی مطرح شد حتی دکتر زنگنه پیشنهاد تاسیس بنیادی را در دانشکده فنی ارائه دادند که این بنیاد به هیچ نهاد دولتی وابستگی نداشته باشد که البته در همان زمان نیز این بنیاد تاسیس شد اما خوشبختانه امروزه بنیاد حامیان دانشگاه تهران بسیار مدرن‌تر و با سبک مدیریتی کاملا جدید در دانشگاه تهران تشکیل شد.

وی ادامه داد: بنیاد حامیان دانشگاه تهران توسط خود حامیان اداره می‌شود و دانشگاه هیچ نقش مستقیمی در اداره این نهاد ندارد. درواقع مدیریت این بنیاد یکی از مدرن‌ترین شیوه‌های مدیریتی در کشور به شمار می‌رود و نکته قابل توجه دیگر که در این بنیاد وجود دارد موضوعات مطرح شده در آن بسیار نو است و کاری که در این نهاد اتفاق افتاده بسیار شگفت‌انگیز است.

رییس دانشگاه تهران در پایان بر لزوم کاهش وابستگی دانشگاه‌ها به بودجه‌های دولتی تاکید کرد و گفت: دانشگاه تهران می‌تواند با کمک حامیان خود وابستگی خود به بودجه‌های دولتی را کاهش دهد. درواقع رشد واقعی علم و دانش در این شرایط نوعی جهت‌گیری دقیق، سریع و اصولی در مسیر توسعه کشور است. اگرچه معتقد نیستم که بودجه‌های دولتی به طور کامل از دانشگاه حذف شود اما کمک و پشتیبانی خیرین و نیک‌اندیشان می‌تواند بسیار اثرگذارتر باشد.





telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار