جایگاه کارگران در شاخص های اجتماعی فراموش شده است\

جایگاه کارگران در شاخص های اجتماعی فراموش شده است

  • کد خبر: 217759
  • چاپ
  • انتشار: 24 تیر 1398 - 14:47

استنادنیوز؛ علی بابایی کارنامی بیان داشت: جایگاه کارگران در شاخصه های اجتماعی، معیشتی و رفاهی فراموش شده است،

مدیرکل سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران در گفت و گویی با اشاره به اینکه جایگاه کارگران در شاخصه های اجتماعی و رفاهی فراموش شده است، اظهارداشت: کارگر می تواند در کشور بعنوان یک جایگاه وسیع در شاخصه های تولید و اقتصاد بدرخشد.

وی با بیان اینکه متاسفانه کارگران نمی توانند در بسیاری از عرصه های مدیریتی جایگاه داشته باشند، تصریح کرد: تشکل های کارگری بهترین مشاوران در حوزه کار و کارگری هستند و جایگاه رفیع کارگران در توسعه کشور بر کسی پوشیده نیست.

بابایی کارنامی گفت:کارگران واحدهای صنفی، تولیدی، ساختمانی و نیروهای حجمی و خدماتی با توجه به افزایش روز افرون نرخ تورم با مشکلات عدیده‌ای مواجه‌اند، کارگرانی که با حداقل حقوق، روزگار می‌گذراندند بعضا همین حداقل‌ها را هم ندارند و دریافتی آنان ماه‌ها به تاخیر می‌افتد.

وی افزود:از سویی کارفرمایان که نبض تپنده رونق تولید هستند با مشکلات تامین مواد اولیه، سرمایه در گردش و معوقات بانکی مواجه‌اند و به علت عدم حمایت موثر از سوی مسئولین، ناچار اقدام به تعدیل نیرو می‌نمایند.

این فعال حوزه کارگری گفت: گران شدن مصالح ساختمانی نیز سبب کاهش رونق ساخت و سازها شده و کارگران ساختمانی که تا پیش از این هیچ گونه امنیت شغلی نداشته‌اند، دیگر شغلی ندارند.

بابایی کارنامی افزود: برخی تصمیمات خلق‌الساعه مجلس و دولت نیز بر بی‌ثباتی شغلی و حتی خانواده برخی از کارگران واحدها افزوده است، اگر توجه جدی و اقدام فوری نسبت به ثبات شغلی و تحکیم خانواده قشر کارگران ننماییم در آینده‌ای نچندان دور با بحران‌های اجتماعی متعددی رو به رو خواهیم شد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار