۴۰۰ واحد مسکونی مددجویان بهزیستی مازندران واگذار شد\

۴۰۰ واحد مسکونی مددجویان بهزیستی مازندران واگذار شد

  • کد خبر: 217769
  • چاپ
  • انتشار: 24 تیر 1398 - 16:29

استناد نیوز، معاون اجتماعی بهزیستی مازندران از واگذاری ۴۰۰ واحد مسکونی مددجویان زیرپوشش این نهاد در استان خبر داد.


به گزارش استناد نیوز به نقل از تسنیم،  وحید حسین زاده  در حاشیه افتتاح چهار طرح خدماتی و حمایتی معلولان در شهرستان آمل ابا بیان اینکه همزمان با آغاز گرامیداشت هفته بهزیستی 260 پروژه حمایتی و خدماتی معلولان در سطح مازندران از سوی بهزیستی به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار داشت: در اجرای ساخت مسکن برای خانواده‌های دو معلول، تک معلول و سرپرست خانواده با شناسایی 470 خانواده فاقد مسکن تاکنون 400 مسکن احداث و به این خانواده‌ها تحویل داده شد.

وی افزود: 70 واحد مسکن مانده که هم اکنون ساخت 25 مسکن در حال اجرا بوده و تا پایان سال جاری به این خانواده‌ها تحویل داده می‌شود.

حسین زاده با اشاره به اینکه حدود سه هزار و 600 واحد مسکونی در این استان با 12 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است، تصریح کرد: در راستای حمایت خانواده‌های معلول برای ساخت مسکن دو معلول 30 میلیون تومان وام بلاعوض با 40 میلیون تسهیلات، به خانواده‌های تک معلول هجده میلیون تومان وام بلاعوض با 40 میلیون تسهیلات از سوی بهزیستی کمک می‌شود.

معاون بهزیستی مازندران با اعلام اینکه در حوزه اشتغال‌زایی نیز بهزیستی استان مهم‌ترین رویکرد آن توانمندسازی بوده است، گفت: بهزیستی مازندران در پنج سال گذشته برای 12 هزار نفر فرصت شغلی تا سقف وام 20 میلیون تومان در ایجاد خود اشتغالی فراهم آورد.

وی خاطرنشان کرد: امسال این مقدار به 50 میلیون تومان ارتقا یافته است؛ همچنین کارفرمایانی که به مددجویان بهزیستی کار ‌دهند 50 میلیون تومان تسهیلات ارائه می‌شود و پنج سال بیمه آنها از سوی بهزیستی تامین می‌شود.سهم استان مازندران دو هزار و 400 با اعتباری بالغ بر 70 میلیون تومان است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی مازندران با بیان اینکه در طول سال حدود نیم میلیون مازندرانی از خدمات این نهاد در بخش‌های مختلف بهره‌مند می‌شوند، گفت: این خدمات توسط مراکز دولتی و غیر دولتی با بیش از 180نوع خدمات شامل می‌شود.

حسین زاده با ابراز نگرانی از پایین آمدن سن آسیب‌های اجتماعی در این استان بیان کرد: در گذشته سنین بالا اجتماع مثل دانشگاه‌ها و حتی سنین بالا بوده اما امروزه این آسیب‌ها دامنگیر سنین پایین حتی دانش آموزان رسیده است و این زنگ خطر وهشدار جدی به خانواده‌ها است.

رئیس اداره بهزیستی آمل نیز با بیان اینکه همزمان با هفته بهزیستی چهار طرح حمایتی و خدماتی برای معلولان این شهرستان افتتاح شد، افزود: این طرح‌ها شامل یک واحد مسکونی دو معلول شهری، یک واحد مسکونی یک معلول روستایی در کته پشت، مرکز درمان و بازتوانی معتادین، مرکز گذری کاهش آسیب ویژه بانوان (نهال گلبرگ) و طرح باشگاه ورزشی برای اشتغال زایی دو معلول آملی در شهر آمل بوده است.

کبری اسفندیاریان گفت: مجموعه این طرح‌ها با پرداخت تسهیلات حمایتی بالغ بر 2 میلیارد تومان از سوی اداره بهزیستی این شهرستان به بهره‌برداری رسید.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار