آمادگی بیمه سلامت برای اجرای پروژه ارسال و رسیدگی الکترونیکی اسناد در بیمارستان های خصوصی\

آمادگی بیمه سلامت برای اجرای پروژه ارسال و رسیدگی الکترونیکی اسناد در بیمارستان های خصوصی

  • کد خبر: 217773
  • چاپ
  • انتشار: 24 تیر 1398 - 20:03

استناد نیوز، مدیرکل بیمه سلامت مازندران اعلام کرد: با توجه به اجرای پروژه انتقال و رسیدگی الکترونیکی اسناد بیمارستانی در بیمارستانهای دولتی استان و ایجاد بستر مناسب جهت اجرای این پروژه در سطح استان، بیمه سلامت آماده اجرای پروژه انتقال و رسیدگی الکترونیکی اسناد در بیمارستانهای خصوصی استان نیز می باشد.

به گزارش استناد نیوز، دکتر ظفرمند ،مدیرکل بیمه سلامت استان که در جلسه اختتامیه بازدید گروه ارزیابی اعزامی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان بیمه سلامت کشور از برخی بیمارستان‌های دولتی زیرمجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل در اجرای پروژه انتقال و رسیدگی الکترونیکی اسناد سخن می گفت بیان داشت: رویکرد سازمان بیمه سلامت در سال ۹۸ در راستای اجرای پروژه های الکترونیکی در حوزه سلامت بوده و استان مازندران نیز جزء ۶ استان منتخب در اجرای این پروژه ها می باشد. پروژه انتقال، تبادل و رسیدگی الکترونیکی اسناد بیمارستانی با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل با پیشرفت خوبی در حال انجام است که در مرحله استقرار در ۱۰۰ درصد از بیمارستان‌های دولتی استان استقرار یافته است.

وی افزود : با تعامل همکاری و همفکری بین بیمه سلامت و دانشگاه های علوم پزشکی مازندران و بابل خوشبختانه پروژه انتقال و رسیدگی الکترونیکی اسناد در بیمارستانهای دولتی استان از پیشرفت قابل قبولی برخوردار بوده که این امر موجبات تحسین و تقدیر گروه ارزیاب وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت را در پی داشته است.

دکتر ظفرمند در ادامه افزود : از آنجایی که یکسان‌سازی نحوه ارسال اسناد پزشکی در بیمارستان های دولتی و خصوصی موجب شفافیت بیشتر در ارائه خدمات درمانی می‌شود، از همه مسئولین تقاضا کرد در تأمین و اجرایی سازی پروژه ارسال و رسیدگی الکترونیکی اسناد در تمامی مراکز خصوصی ارائه دهنده خدمات درمانی استان نیز همراهی و کمک نمایند.

 از مزایای پروژه ارسال و رسیدگی الکترونیکی اسناد می توان به تسریع در مراحل رسیدگی کارشناسی و پرداخت هزینه بیمارستانی همچنین پرداخت الکترونیکی صورتحساب اشاره نمود که با اجرای این پروژه، پرونده‌های کاغذی حذف شده و استخراج گزارشات تحلیلی از تنوع فراوانی خدمات ارائه شده، هزینه‌ها و آماده سازی برای ایجاد مسیر پرداخت الکترونیکی سهم بیمه‌های مکمل نیز توسط بیمه‌های پایه انجام می‌پذیرد.

لازم به ذکر است چهار طرح الکترونیک سازمان بیمه سلامت ( نسخه نویسی الکترونیکی، نظام ارجاع الکترونیکی، استحقاق سنجی الکترونیکی و انتقال الکترونیکی اسناد بیمارستانی) در استان مازندران در حال اجرا می باشد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار