پشت نوبتی‌های بهزیستی مازندران پیش از پایان تابستان تعیین تکلیف می‌شوند\

پشت نوبتی‌های بهزیستی مازندران پیش از پایان تابستان تعیین تکلیف می‌شوند

  • کد خبر: 217775
  • چاپ
  • انتشار: 24 تیر 1398 - 20:14

استناد نیوز- بهزیستی مازندران از تعیین تکلیف متقاضیان در نوبت برای برخورداری از مستمری بهزیستی تا پایان تابستان خبر داد.

به گزارش استناد نیوز، بنا به آخرین آمار بهزیستی مازندران در حال حاضر بیش از ۵ هزار مددجو در پشت نوبت دریافت مستمری بهزیستی قرار دارند.

درحالی شاهد افزایش پنج هزارنفری متقاضیان مستمری هستیم که اواخر سال گذشته مسئولان بهزیستی مازندران خبر دادند که در استان هیچ متقاضی پشت نوبت دریافت مستمری وجود ندارد و تمامی پرونده‌ها جذب شدند.

مدیرکل بهزیستی مازندران روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به دلایل افزایش این تعداد در مدتی کم اشاره کرد و اظهار داشت: افزایش چتر حمایتی بهزیستی مازندران با توجه به افزایش هزینه‌ها، تحت پوشش قرار دادن برخی از آسیب دیدگان سیل نوروز امسال، شناسایی افراد جدید و شناسایی معلولان جدید واجد شرایط برخورداری از مستمری، عمده دلایل این میزان متقاضی در استان است.

دکتر سعید آرام با بیان اینکه فرایند اداری بهره‌مندی مددجویان مازندران از مستمری بهزیستی در حال انجام است، اعلام کرد: تا پایان سال تمامی متقاضیان مستمری بهزیستی استان تعیین تکلیف خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه بهزیستی حدود ۳۰۰ هزار نفر مددجو در استان را تحت پوشش دارد و اظهار داشت: هم اکنون بیش از ۵۱ هزار نفر از مددجویان بهزیستی مازندران از مستمری ماهیانه برخوردار هستند.

مدیرکل بهزیستی مازندران اظهار داشت: در حال حاضر پرونده متقاضیان مازندرانی مستمری‌بگیران بهزیستی در حال بررسی است و باید گفت که روند اداری این پرونده‌ها زمان بر است.

به گفته او زمان بر بودن این پرونده‌ها به دلیل استعلام‌های متعدد می‌باشد، اما به پشت‌نوبتی‌ها این وعده داده می‌شود تا پایان تابستان تعیین تکلیف شوند.

آرام همچنین با بیان اینکه ۵۰ درصد از مددجویان بهزیستی مازندران در دولت تدبیر و امید تحت پوشش قرار گرفته‌اند افزود: در آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید حدود ۲۴۰ هزار نفر در مازندران واجد شرایط لازم برای مددجویی از بهزیستی بودند که تنها حدود نیمی از آنان زیر پوشش قرار داشتند ولی اکنون تمامی آنها از خدمات و مستمری این نهاد برخوردار هستند.

وی ادامه داد که تا پیش از آغاز به کار دولت یازدهم تنها کمتر از ۴۰ درصد از معلولان و ۶۰ درصد از زنان سرپرست خانوار استان زیر پوشش بهزیستی بودند ولی امروز تمامی این افراد به عنوان مددجو زیر پوشش قرار دارند.

مدیرکل بهزیستی مازندران با تاکید بر اینکه هیچ فرد واجد شرایطی در استان خارج از چتر حمایتی بهزیستی قرار ندارد، افزود: اگر افرادی معلول یا زن سرپرست خانوار هستند و از بهزیستی مستمری و خدمات دریافت نمی‌کنند، به این دلیل است که یا تاکنون به بهزیستی مراجعه نکرده‌اند و یا از توانایی مالی مناسب برخوردار هستند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار