درگیری بین عضو شورا و شهردار تمام شد/ آیا مسئله فساد در شهرداری حل شد؟\

درگیری بین عضو شورا و شهردار تمام شد/ آیا مسئله فساد در شهرداری حل شد؟

  • کد خبر: 217800
  • چاپ
  • انتشار: 25 تیر 1398 - 07:47

استنادنیوز؛ ادعاهای عضو شورای شهر در خصوص وجود فساد، رانت و ... در شهرداری صحت نداشت یا قدرت لابی متخلفان آنقدر زیاد بود که فریادهای این نایب رئیس شورا به ثمر ننشست.

ظاهرا طرح ادعاهایی مانند وجود فساد در شهرداری شهرکرد، مدیریت فسیل شده شهرداری، تشکیل حلقه‌های رانت، زمین‌خواری، وجود استخدام‌های مشکوک در شهرداری، انتصابات پر شائبه و ... آن هم برای اولین بار به مذاق خیلی‌ها خوش نیامده بود و خیلی‌های دیگر را امیدوار به تغییر کرده بود و در نتیجه این ادعاها واکنش‌های زیادی از طرف نخبگان سیاسی، دادستان مرکز استان، تشکل‌های سیاسی و دانشجویی، رسانه‌ها و ... به همراه داشت.

از جمله مهم‌ترین این واکنش‌ها مربوط به شهردار شهرکرد است که چند روز پس از انتشار محتوای صندلی داغ در خروجی خبرگزاری، در اقدامی بی سابقه و برای اولین بار در تاریخ مدیریت بیش از هشت ساله خود نشست خبری رسمی و گسترده‌ای با اصحاب رسانه ترتیب داد و سعی کرد در خصوص موضوعات مطرح شده پاسخ دهد.

برگزاری نشست خبری در آن زمان این مسئله را به ذهن متبادر می‌کرد که شهردار در خصوص موضوعات مطرح شده پاسخ‌های قانع‌کننده‌ای ارائه خواهد داد، ولی خروجی آن نشست خبری تقریبا سه ساعته نشان داد دستان آقای شهردار که با تمام معاونان و بیشتر مدیرانش به صحنه آمده و همه رسانه‌ها را هم به کمک فراخوانده، خالی‌تر از گذشته است.

چرا شهردار شهرکرد علی‌رغم قولش استعفا نکرد؟

مهم‌ترین موضوع مطرح شده در نشست خبری شهردار که مورد توجه رسانه‌‌ها هم قرار گرفت مطرح کردن استعفای مشروط خود بود؛ شهردار شهرکرد در واکنش به سخنان عضو شورای شهرکرد مبنی بر مدیریت فسیل شده شهرداری، گفت بنده از این عضو شورا چند سال کوچکتر هستم، اگر ایشان استعفا کند من هم استعفا خواهم کرد!

این موضوع با واکنش فوری نایب رئیس شورای شهر مواجه شد و آقای رئیسی در مصاحبه‌ای تلفنی با خبرنگار فارس آمادگی خود را برای استعفا به دلیل کمک به وضعیت شهر اعلام کرد؛ برخی کانال‌های محلی هم نسبت به این موضوع واکنش داده و آمادگی فرهاد رئیسی برای استعفا را مطرح کردند.

برخلاف ادعای شهردار شهرکرد در جمع اصحاب رسانه مبنی بر استعفا، تاکنون هیچ خبر رسمی و حتی گمانه‌زنی هم برای استعفای شهردار شهرکرد مطرح نشده و به جای استعفا اقدام به شکایت علیه نایب رئیس شورای شهرکرد کرده است!

 

ماست‌مالیزاسیون به سبک رئیس شورا!

روز گذشته پس از کش و قوس‌های فراوان، رئیس شورای شهرکرد در واکنش به اتفاقات اخیر مربوط به تنش‌های بین عضو شورا و شهردار در اقدامی قابل تامل، گفت: هیچکدام از اعضای شورای اسلامی شهرکرد استعفاء نمی‌دهند و حفظ وحدت بین نیروهای مدیریت شهری در شورای اسلامی و شهرداری شهرکرد از مهمترین اولویت‌های مسؤولان و فعالان این حوزه است.

وی بدون تایید یا رد ادعایی که در خصوص فساد و شبهات موجود در شهرداری مطرح شده بود، ادامه داد: پخش شایعات در روزهای اخیر در فضاهای مجازی مبنی بر استعفای یکی از اعضای شورای اسلامی شهرکرد صحت ندارد و اعضای شورای اسلامی و مسئولان شهرداری شهرکرد اجازه نمی‌دهند برخی افراد با پخش برخی شایعات بین نیروهای مدیریت شهری تفرقه ایجاد کنند.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد در ادامه تهدید کرد: در صورت مشاهده انعکاس شایعات در خصوص استعفای اعضای این شورا بدون منبع رسمی، از خاطیان در مراجع قضایی شکایت خواهد شد.

درگیری بین عضو شورا و شهردار تمام شد/ آیا مسئله فساد در شهرداری حل شد؟

سکوت عضو شورای شهرکرد و شهردار در برابر این اظهارات نشان‌دهنده عقب نشینی از اظهارات مطرح شده دارند؛ احتمالا این موضوع در همین مرحله مسکوت بماند و اتفاق قابل توجه دیگری رخ ندهد.

آنچه در بین این همه هیاهو جای تحلیل و تامل دارد زاییده شده دوگانه‌ای در ذهن مردم است که یا ادعاهای عضو شورای شهر در خصوص وجود فساد، رانت و ... در شهرداری صحت نداشت یا قدرت لابی متخلفان آنقدر زیاد بود که فریادهای این نایب رئیس شورا به ثمر ننشست؛ اما هر چه بود نتیجه آن مظلومیت مردمی است که اعتمادشان به کارگزاران‌شان در حوزه شهری مخدوش شد و دستگاه‌های نظارتی نتوانستند در این خصوص تبیین کنند که حق با کدام بود!

امیدواریم دستگاه‌های نظارتی و قضایی با شجاعت به این پرونده ورود کنند و متخلفان را به مردم معرفی کنند تا مردم حلاوت برخورد با فساد را بیشتر از قبل احساس کنند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار