۱۰ دلیل که هرگز اجازه نمی‌دهد پولدار شوید!\

۱۰ دلیل که هرگز اجازه نمی‌دهد پولدار شوید!

  • کد خبر: 217808
  • چاپ
  • انتشار: 25 تیر 1398 - 10:31

استنادنیوز؛ امروزه، به دلایل متنوعی همچون، نداشتن برنامه‌ریزی مالی مناسب، ترس از سرمایه‌گذاری، گرفتن وام‌های متعدد و... شاهد ناکامی افراد در دستیابی به ثروت مورد نظر هستیم.

 در حال حاضر افراد زیادی، در مسیر پولدار شدن قرار دارند، اما بسیاری از آنها در طول زندگی خود، رنگ میلیاردر شدن را هرگز نخواهند دید!

آیا تا بحال از خود پرسیده‌اید که چه عواملی شما را از رسیدن به آرزوهایتان و ثروتمند شدن باز می‌دارد؟

در این گزارش، به 10 دلیل که شما را از ثروتمند شدن باز می‌دارد، خواهیم پرداخت:

1-  از سرمایه‌گذاری می‌ترسید

تقریبا غیر ممکن به نظر می‌رسد که یک کارگر معمولی، با حقوق ماهیانه خود و بدون سرمایه‌گذاری بتواند به ثروت کلان دست پیدا کند. با وجود اینکه ریسک در سرمایه‌گذاری همچون خرید سهام، اوراق قرضه و یا حتی خرید خانه وجود دارد، اما بدون شک، خطرات عدم سرمایه‌گذاری به مراتب بیشتر است.

2-  به اندازه کافی صرفه‌جویی نمی‌کنید

حتی اگر از ترس سرمایه‌گذاری عبور کنید اما به فکر صرفه‌جویی و مدیریت دخل و خرج خود نباشید، هرگز ثروتمند نخواهید شد. جمله مشهور " مهم چیزی که به دست می‌آورید نیست، مهم حفظ کرن آن است" را سرلوحه زندگی خود قرار دهید. پس‌انداز کردن حتی به مقدار خیلی اندک، بهتر از پس‌انداز نکردن است. همان مقدار کم، پس از مدتی، شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

3-  قانع نیستید و فراتر از سطح درآمد خود توقع دارید

تعداد افرادی که بلندپروازانه زندگی می‌کنند، کم نیست. همواره بسیاری از مردم در سراسر جهان، برای رسیدن به امیال و آرزوهای خود، درگیر بدهی می‌شوند. بهترین حالت این افراد این است که هیچ پس‌اندازی برای خود ندارند، و بدترین حالت این است که در تمام طول زندگی خود درگیر پرداخت بدهی خواهند بود. تنها توصیه‌ای که در این زمینه می‌توان داشت، این است که سعی نکنید با زندگی‌های سطوح بالاتر از خود همزادپنداری کنید؛ شرایط زندگی خود را بپذیرید و از آن لذت ببرید.

4-  هدر رفتن پول در بازپرداخت وام

افراد بسیاری در سراسر جهان وجود دارند که به طور مداوم برای اعمال مختلفی همچون خرید مسکن، ماشین، هزینه‌های تحصیلی و ... وام می‌گیرند. همانطور که می‌دانید، در بازپرداخت این وام‌ها، از شما بهره‌ای نیز دریافت می‌شود. اگرچه دریافت وام در مواقع ضروری، برای سرمایه‌گذاری‌هایی که مطمئن هستید در طول زمان به نفع شما خواهد بود، مشکلی ندارد، اما باید از دریافت وام برای موارد بی‌مورد و به طور مکرر جلوگیری کرد.

 

5-  مخارج کوچک را نادیده می‌گیرید

همه ما در طول روز، خرج‌های اضافه‌ای داریم که به هیچ وجه توجهی به آنها نداریم؛ اما باید گفت که جلوگیری از همین خرج‌های اضافه و بیهوده و پس‌انداز آنها، در طول زمان تبدیل به مبالغ قابل توجهی خواهد شد.

6-  به فکر سلامتی خود نیستید

در جهان امروز، سبک غلط زندگی اعم از عادات نادرست رژیم غذایی و رفتارهای ناسالم که به سلامتی افراد صدمه می‌زند، به وفور دیده می‌شود. عدم توجه مناسب به سلامتی، سبب پیدایش مشکلات بسیار و صرف هزینه‌های گزاف برای درمان بیماری‌ها می‌شود. از غذاهای ارگانیک، میوه‌ها و سبزی‌ها استفاده کنید، به ورزش کردن بیشتر اهمیت دهید، پزشک خانوادگی برای خود انتخاب کنید و به طور مداوم سلامتی خود را کنترل کنید.

7-  برای هزینه‌های خود برنامه‌ریزی ندارید

بسیاری از افراد، در انتهای ماه، از رقم باقی مانده در حساب خود متعجب می‌شوند و بسیاری از مبالغ خرج شده را به یاد نمی‌آورند که صرف چه چیزی کرده‌اند. برای حل این مسئله، بهتر است برنامه‌ریزی صحیح برای مخارج ماهیانه خود انجام دهید و ابتدا لیستی از هزینه‌های اصلی و ضروری خود تهیه کرده و مبلغ مورد نیاز را از حقوق ماهیانه خود برای این موارد کنار بگذارید.

8-  مسیر شغلی نامناسبی را انتخاب کرده‌اید

نهفته ماندن استعداد بسیاری از افراد، سبب قرار گرفتن آنها در مسیر شغلی نادرست می‌شود. رضایت شغلی، مسئله‌ای مهم در زندگی تمام افراد محسوب می‌شود، به همین دلیل تنفر از شغل، مانع پیشرفت شما می‌شود. انتخاب مسیر شغلی مناسب، می‌تواند سبب دستیابی شما به سبک زندگی مورد نظر و دلخواه شود، و به دنبال این احساس خشنودی، مسیر رسیدن به ثروت نیز مهیا می‌شود.

9-  انتخاب همسر نامناسب

مزایای مالی بسیاری می‌تواند در ازدواج وجود داشته باشد. از این رو، انتخاب همسر نامناسب، می‌تواند شما را از ثروتمند شدن باز دارد. عدم تعادل میان زوجی که یکی از آنها در صرف هزینه‌ها زیاده‌روی می‌کند و یکی از آنها بیشتر به فکر پس‌انداز کردن است، مشکل‌ساز خواهد بود. فراموش نکنید که در انتخاب همسر خود، تفکر مالی یکدیگر و میزان تفاهم در این موضوع را در بسنجید.

 

10-در زندگی خود هدف ندارید

افرادی که در زندگی خود دارای هدف و اشتیاق هستند، به طور کامل آگاهی دارند که چه می‌خواهند و در همان راستا تلاش می‌کنند. پیروی از امیال و آرزوهایتان و داشتن هدف مشخص، شما را سریع‌تر برای دستیابی به ثروت یاری می‌کند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار