حمله‌كنندگان به خود را دوست نادان انقلاب می دانم / افراطی ها مانند تکفیری ها شستشوی مغزی شده اند / شورای نگهبان اجازه نظارت بر مجلس را ندارد\
  • نائب رئیس مجلس شورای اسلامی؛

حمله‌كنندگان به خود را دوست نادان انقلاب می دانم / افراطی ها مانند تکفیری ها شستشوی مغزی شده اند / شورای نگهبان اجازه نظارت بر مجلس را ندارد

  • کد خبر: 21781
  • چاپ
  • انتشار: 14 دی 1395 - 10:34

علی مطهری در مصاحبه ای جالب با روزنامه اعتماد در مورد ویژگی هایش و مسائل مختلف کشور مطالبی را بیان داشت که مطالعه آن خالی از لطف نیست

 به گزارش استناد نیوز، علی مطهری در پاسخ به سوالی پیرامون دلیل محبوبیتش و تاثیرگزاری سیاسی بالا در جامعه اظهار داشت: این سوال را خودتان باید پاسخ دهید چرا که جواب من ممکن است تعریف از خود شود، ولی به طور کلی باید گفت مبارزه با بي‌عدالتي‌ها و دفاع از حقوق مردم اگر توام با صداقت باشد دل‌ها را به سوي خود جلب مي‌كند. چنين افرادي در واقع با فطرت و وجدان مردم سر وكار دارند و به همين جهت از ميان مخالفان هم سربازگيري مي‌كنند.

 

نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی در مورد برخوردهایی که با او شده و رنجشی که از سخنان او به وجود آمده گفت: اگر كسي به راه خود ايمان داشته باشد خسته نمي‌شود. ملاصدرا مي‌گويد اگر نفس به انجام كاري ايمان داشته و مصمم باشد، هر مقدار سخت باشد، بدن با او همراهي مي‌كند. در طول اين سال‌ها حمله‌ها و توهين‌هاي زيادي به من شد ولي هيچ تاثيري بر من نداشته است. حمله‌كنندگان را دوست انقلاب مي‌دانم اما دوست نادان.

 

فرزند شهید مطهری در پاسخ به سوال خبرنگار در مورد اینکه چرا با این همه اعتراض از مسیر انقلاب جدا نشدید اظهار کرد: مدعي اصلي انقلاب امثال من هستند و معتقدم عده‌اي نااهل آمده‌اند و با ندانم‌كاري و گاه از روي هواي نفس دارند انقلاب را به انحراف مي‌كشانند و هر روز دايره انقلابيون را محدودتر مي‌كنند، برخي آرمان‌هاي انقلاب اسلامي مثل آزادي بيان و حقوق شهروندي را به بهانه حفظ نظام مخدوش كرده‌اند. ما انقلاب را به مسير اصلي برمي‌گردانيم.

مطهری در مورد اینکه آیا فرزند شهید مطهری بودن و نمایندگی مجلس را برای خود مصونیت می دانید هم گفت: دليلي براي برخورد با من وجود ندارد چون حرف‌هاي من منطبق بر قانون و از روي نصح و خيرخواهي است. عدم برخورد به دليل فرزند شهيد مطهري بودن يا مصونيت نمايندگي نيست. شما ديديد كه با آقاي صادقي، نماينده شجاع تهران چه برخورد بدي كردند. اصلا قوه قضاييه قانون نظارت بر رفتار نمايندگان را قبول ندارد.

 

این استاد دانشگاه در روش صحیح برخورد با افراطی ها و رادیکالی ها این چنین نظر داد: بايد به اينها آگاهي بخشيد. برخي از اينها را شست‌وشوي مغزي داده‌اند و از نظر روحي و بسته بودن فكر شبيه اعضاي مثلا گروه فرقان يا گروه‌هاي تكفيري امروز شده‌اند. به جاي آنكه افكار و آثار شهيد مطهري را در ميان آنها رواج بدهند كه موجب تقويت قوه تفكر آنها مي‌شود يك سلسله افكار قشري را به آنها تعليم مي‌دهند. اين امر با وجود تاكيدهاي زياد امام (ره) و مقام رهبري بر ترويج آثار استاد مطهري است. در عين حال وقتي با همين افراد به صورت منطقي و با استدلال مواجه مي‌شويم نرم و ملايم مي‌شوند چون فطرت و وجدان‌شان زنده است.

 

وی در مورد نظارت شورای نگهبان بر مجلس هم گفت: شوراي نگهبان طبق قانون، نظارتي بر مجلس ندارد، بلكه نظارت او بر انتخابات است، منتها مواردي را از رفتار و گفتار نمايندگان براي انتخابات بعدي نگهداري مي‌كند و در اين زمينه اطلاعات يكي از نهادهاي نظامي هم او را ياري مي‌كند. مجلس براساس قانون نظارت بر رفتار نمايندگان، خودش بر خودش نظارت دارد. 

 

مطهری در مورد نمایندگان این دوره مجلس و فراکسیون امید گفت: این مجلس بهتر از مجلس قبل است و هنوز زود است بخواهیم در مورد آن قضاوت کنیم. فراکسیون امید هم توفیقاتی بدست آورده و در مواردی مانند رای اعتماد به وزرا و... موفق عمل کرده است

 

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که مطهري آزاديخواه چرا اينقدر با پوشش زنان مشكل دارد اظهار داشت: آزادي تفكر و آزادي بيان تلازمي با آزادي‌هاي فردي ندارد، يعني اگر كسي قايل به آزادي بيان است لزوما معتقد به آزادي در امور مربوط به عفاف نيست. استعدادهاي انساني انسان مثل قوه تفكر بايد آزاد باشد و شكوفا شود اما استعدادهاي حيواني انسان مثل غريزه جنسي بايد تحت حكومت عقل و اراده انسان باشد. ما نبايد بيماري برهنگي و عرياني را - كه در دنياي غرب شيوع پيدا كرده و زيان‌هاي آن را هم مي‌بينند به‌طوري كه خانواده در برخي جوامع غربي معني خود را از دست داده است - در كشور خودمان رواج بدهيم. غربي‌ها مسائل مربوط به عفاف و روابط زن و مرد را كوچك مي‌شمارند و چوب آن را هم خورده‌اند ولي قرآن كريم اين مسائل را مهم مي‌داند. سوره نور كه درباره مسائل مربوط به عفاف است با اين آيه شروع مي‌شود: «سور\ انزلناها و فرضناها» يعني سوره‌اي است كه ما نازل كرديم و آن را واجب كرديم. البته ما قايل به سختگيري نيستيم، فقط فلسفه حجاب بايد تامين شود و آن اين است كه زن و مرد نبايد به صورت محرك در جامعه ظاهر شوند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار