واردات کابل برق با ۲ میلیون یورو ارز استنت قلبی/ بازداشت دست‌های پشت پرده در سازمان غذا و دارو\

واردات کابل برق با ۲ میلیون یورو ارز استنت قلبی/ بازداشت دست‌های پشت پرده در سازمان غذا و دارو

  • کد خبر: 217817
  • چاپ
  • انتشار: 25 تیر 1398 - 12:47

استنادنیوز؛ وزیر بهداشت گفت: متاسفانه برخی ارز‌های دارو و تجهیزات پزشکی در مسیر منحرفی هزینه شده و کالای دیگری وارد کشور شده بود.


 
سعید نمکی درباره فساد در سازمان غذا و دارو و سرانجام نامعلوم یک میلیارد و ٣٠٠ میلیون دلار ارز تجهیزات پزشکی اظهار کرد: بازار دارو و تجهیزات پزشکی ۵۰ هزار میلیارد تومان است که به دلیل آنکه رقم بزرگی است امکان بروز فساد در آن وجود دارد.
 
وی ادامه داد: من وقتی سرپرست وزارت بهداشت شدم متوجه شدم ارز دارو و تجهیزات پزشکی قابل ارزیابی نیست و قسمت عمده آن قابل ردیابی نبوده و ثبت آن به درستی انجام نمی‌شد. ۴ ماه است که ۵ اکیپ روی این مسئله کار می‌کنند.
 
وی گفت: متاسفانه برخی ارز‌های دارو و تجهیزات پزشکی در مسیر منحرفی هزینه شده بود و کالای دیگری وارد کشور شده بود که در حال برخورد با آن هستیم، برای مثال فردی ۲ میلیون یورو برای ورود استنت قلبی ارز دولتی گرفته بود که به جا آن کابل برق وارد کرده بود؛ به محض اینکه از موضوع مطلع شد از کشور فرار کرده بود.
 
نمکی گفت: در مواردی ارز دولتی گرفتند و در بخش خصوصی با قیمت آزاد محصول را به فروش می‌رساندند، زیرا قابلیت ردیابی ارز نبود.
 
وی گفت: تا ۲ ماه آینده سامانه به روزی خواهیم داشت که میزان ارز دریافتی دارو و تجهیزات پزشکی و کالای وارداتی شفاف و مشخص خواهد شد.
 
وزیر بهداشت گفت: ثبت و ضبط‌ داروها  به نادرستی انجام می‌شد، اما اکنون تیمی که گذاشته‌ایم، دارو و تجهیزات پزشکی و ارز‌های دریافتی را رصد می‌کند و تا ۲ ماه دیگر در سامانه تمامی اطلاعات در مورد ارز دارو و تجهیزات پزشکی به روز در دسترس خواهد بود.
 
نمکی بیان کرد: تعداد قابل توجهی از تولیدکنندگان و واردکنندگان به درستی عمل کرده اند، اما برخی تخلف کردند و عواملی در سازمان غذا و دارو با این‌ها همکاری کرده بودند و بازداشت شدند و اعترافاتی داشتند، ما مصمم هستیم مجموعه سازمان غذا و دارو را در نهایت پاکیزگی آماده کنیم تا به مردم خدمت رسانی کنند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار