کیفیت جلسات انجمن باید ارتقاء یابد\
  • با تاکید استاندار مازندران بر عنایت ویژه به غرب استان؛

کیفیت جلسات انجمن باید ارتقاء یابد

  • کد خبر: 217881
  • چاپ
  • انتشار: 27 تیر 1398 - 10:36

استناد نیوز، نخستین جلسه شورای اداری روسای ادارات کتابخانه های عمومی مازندران به میزبانی شهرستان رامسر برگزار شد.

به گزارش استناد نیوز، نخستین جلسه شورای اداری روسای ادارات کتابخانه های عمومی استان، به میزبانی اداره رامسر در سالن اجتماعات این شهرستان با حضور فرماندار رامسر، مدیرکل کتابخانه های عمومی، معاونین و برخی کارشناسان ستادی و روسایرگزار شد.
محمد آزاد، فرماندار رامسر در ابتدای این نشست طی سخنانی ضمن خیر مقدم به حاضرین، فعالیت های بدون حاشیه و کاملا فرهنگی که ادارات کتابخانه های عمومی شهرستان های استان بتابخانه های عمومی را مورد تحسین قرار داد و با قدردانی از برنامه های موثر کتابخانه های عمومی رامسر، اظهار داشت: در جلسات انجمن کتابخانه های عمومی تمام تلاشمان را انجام می دهیم تا مشکلات را به حداقل و کارآمدی و تاثیرگذاری را به حداکثر برسانیم.
وی افزود: از جمله فعالیت هایی که سبب شده است تا کتابخانه ها از مخاطبین بیشتری در رامسر برخوردار شوند، برپایی نمایشگاه های مختلف در کتابخانه ها بوده که جای بسی قدردانی دارد.
آزاد با بیان اینکه رامسر به عروس شهرهای ایران شهرت دارد، بیان داشت: خواسته قلبی ما این است که زیبایی های رامسر را با زیبایی فرهنگی بخصوص کتابخوانی همراه کنیم و اطمینان داریم گردشگری در رامسر با فعالیت های فاخر فرهنگی رونق بیشتری خواهد یافت.
آرزو ولیپور، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان نیز در این نشست با تشکر از میزبانی اداره رامسر و قدردانی از حمایت ها و هدایت های فرماندار شهرستان، اظهار داشت: در عرصه فرهنگی نگاه ویژه ای به غرب استان وجود دارد چراکه غرب مازندران به مثابه قلب استان در عرصه فرهنگی باید خوب بتپد.
وی افزود: همه ما اعتقاد داریم اگر پیوند با کتاب قوی شود، بسیاری از مشکلات اجتماعی حل خواهد شد و بنابراین وظیفه داریم برای اعتلای فرهنگی و هدایت اجتماعی به سمت یک زندگی شایسته، مجاهدت های بیشتری داشته باشیم.
ولیپور، نشاط آفرینی فرهنگی و امید افزایی اجتماعی را یک رویکرد مهم در بین مسئولین دانست و تاکید کرد: کتابداران در کتابخانه های عمومی، شوق نقش آفرینی برای تحقق این موضوع را از خود نشان داده اند اما هرگز نباید در جایگاه قبلی بمانیم و از عملکرد خود راضی باشیم بلکه دائم باید با ابتکار بیشتر و طرح و ایده های نو، موج های جدیدی ایجاد کنیم.
مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران افزود: رابطه روسای ادارات شهرستان ها با فرمانداران باید تقویت شود و کیفیت جلسات انجمن باید ارتقاء یابد؛ در اینصورت است که نتایج عملکرد هم بهتر می شود.
وی توجیه مسائل مهم و سیاست های اساسی نهاد برای کتابداران را بسیار پراهمیت دانست و گفت: تشکیل مداوم و منظم جلسات شورای اداری هر شهرستان با حضور تمامی همکاران الزامی است تا کتابداران با آگاهی و آمادگی کامل در جهاد فرهنگی خود حاضر باشند.
ولیپور، درخشش کتابداران استان در جشنواره کتابخوانی رضوی را ستود و بیان داشت: افزایش آمار شرکت کنندگان در این دوره از جشنواره در استان، نشاندهنده غلبه روحیه مذهبی و دینی و اعتقادی در میان کتابداران است به طوری که کیفیت عملکرد را بسیار بیشتر و بهتر می کند و امیدواریم با عنایت های امام رضا(ع) مشکلات و ایرادات موجود هم برطرف شود تا با خلوص بیشتر، نتایج ارزشمندتری به دست آید.
وی نظم و انضباط را اساس کار فرهنگی دانست و هرگونه بی انضباطی را مغایر با ذات حرفه کتابداری برشمرد و اظهار داشت: در حال حاضر، نظم، حاکم بر مدیریت تمامی کتابخانه هاست اما روسای ادارات باید جلوی همان حداقل ها و استثناها را هم بگیرند تا با یک وحدت رویه و انضباط فراگیر ورعایت کامل قانون، با شتاب مناسب رو به جلو حرکت کنیم.
در این جلسه، روسای ادارات هم با ارائه گزارشی از نحوه برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی، شاخص های آمار و عضویت و مشکلات فنی و نیروی انسانی را مورد بررسی قرار دادند و گزارش وضعیت دریافت سهم نیم درصد را از شهرداری ها ارائه دادند.
معاونین اداری مالی و امور کتابخانه های اداره کل هم با تشریح مستند عملکرد شهرستان ها، مسائل و نکاتی را برای بهبود عملکرد ادارات و کتابخانه ها مطرح کردند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار