۴۰۰ میلیارد تومان برای اشتغال پایدار روستایی و عشایری کشور جذب شد\
  • رئیس سازمان امور عشایری کشور:

۴۰۰ میلیارد تومان برای اشتغال پایدار روستایی و عشایری کشور جذب شد

  • کد خبر: 217885
  • چاپ
  • انتشار: 27 تیر 1398 - 11:04



 
 

استناد نیوز- رئیس سازمان امور عشایری کشور با بیان اینکه ۴۰۰میلیارد تومان برای اشتغال پایدار روستایی و عشایری جذب شده است، گفت: ارتقای تولید یکی از اهداف اختصاص این اعتبارات است.

به گزارش استناد نیوز، کرمعلی قندالی ضمن بیان اینکه ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار اشتغال پایدار روستایی و عشایری جذب شده است، ابراز داشت: علاوه بر این اعتبارات، مبلغ یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات نیز مصوب شده تا در زمینه تولید در جامعه عشایری و روستایی بتوانیم شاهد یک رشد پایدار باشیم.

وی با بیان اینکه جامعه عشایر بر پایه تلاش و تولید استوار است، تصریح کرد: در حوزه سرزمینی دو میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار از اراضی کشور به عشایر اختصاص دارد لذا یکی از موثرترین اقشار در حوزه پدافندی سطح کشور به شمار می‌روند زیرا در ۲۰ هزار سامانه عرفی و مکان هایی که اصلاً پراکندگی جمعیت در آنها وجود ندارد هم عشایر فعالیت دارند.

عشایر ۱.۸ درصد جمعیت کل کشور را شامل می‌شوند

رئیس سازمان عشایر با بیان اینکه در خانواده عشایر ناهنجاری اجتماعی خوشبختانه وجود ندارد، ابراز داشت: چهار درصد بیکاری کشور امروز در حوزه عشایر است و دلیل این آمار اندک هم آن است که عشایر با فرهنگ کار و تلاش از کودک شش ساله تا پیرمرد ۹۰ ساله آشنا و عجین هستند و لذا تولید و تلاش در ذات عشایر نهفته است.

قندالی در ادامه و بابیان اینکه در سطح کشور ۱۰۴ ایل با ۵۵۲ طایفه وجود دارد، افزود: در شاهرود ۱۲ طایفه عشایر وجود دارند که در سطح وسیعی از منطقه خارتوران بیارجمند زندگی می‌کنند.

وی بابیان اینکه عشایر ۱.۸ درصد جمعیت کل کشور را شامل می‌شوند، ابراز داشت: بر اساس آمار با توجه به شاخص جمعیت ۲۵ درصد تولید گوشت و ۳۵ درصد صنایع دستی کشور توسط عشایر تولید می‌شود که با همت مجلس اتفاقات خوبی در برنامه ششم توسعه برای عشایر رقم خورده است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار