۱.۳ میلیارد ریال وام به معلولان جویبار پرداخت شد\
  • رئیس اداره بهزیستی جویبار:

۱.۳ میلیارد ریال وام به معلولان جویبار پرداخت شد

  • کد خبر: 217900
  • چاپ
  • انتشار: 28 تیر 1398 - 00:30

استناد نیوز - رئیس اداره بهزیستی شهرستان جویبار از پرداخت یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان وام اشتغال به معلولان و زنان سرپرست خانوار خبر داد.

به گزارش استناد نیوز، سیما باوند ظهر پنج شنبه به مناسبت هفته بهزیستی در گفتگو با خبرنگاران بااعلام اینکه در سال ۹۷ به ۱۰۳ نفر از مددجویان بهزیستی تسهیلات اشتغال پرداخت شده است، گفت: ۲۵۶ زنان سرپرست خانوار از خدمات بهزیستی بهره مند می‌شوند و حدود یک هزار و ۷۰۰ معلول نیز در سطح شهرستان شناسایی شدند که شامل ۷۰۰ معلول جسمی حرکتی، ۶۰۰ معلول ذهنی، ۳۲ ضایع نخاعی و ۱۷۰ ناشنوا است.

وی با بیان اینکه با حمایت اداره بهزیستی شهرستان، ۳۳ خانواده دارای دومعلول صاحب مسکن شدند، اظهار کرد: در هفته بهزیستی ۴ طرح در قالب یک واحد مسکن معلول روستایی، یک طرح اشتغالزایی و مرکز درمانی اعتیاد در شهرستان جویبار به بهره برداری رسید.

باوند تصریح کرد: در شهرستان جویبار ۲ مرکز اقامتی اعتیاد، یک مرکز اجتماع درمان مدار TCو ۴ مرکز سرپایی اعتیاد فعالیت دارند که سال گذشته یک هزار نفر از خدمات این مراکز بهره مند شدند.

وی با بیان اینکه ۲۴ مددجوی بهزیستی در سیل اخیر دچار خسارت شدند، افزود: اداره بهزیستی به هر یک از این خانواده‌ها یک میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت کرده است.

وی با ابراز گلایه براینکه تنها ۱۰ درصد اماکن جویبار برای افراد معلول مناسب سازی شده است، خاطر نشان ساخت: جلسات متعددی با شهرداری و دستگاه‌های اجرایی برای مناسب سازی فضای شهری و اماکن عمومی برگزار می‌شود که امیدواریم شاهد تحول بیشتر در این زمینه در شهر جویبار باشیم.

وی بیان کرد: سال گذشته ۱۲ مسکن و ۲ خودروی معلولین مناسب سازی شده است وهمچنین به ۴۶ مددجوی بهزیستی هزینه تحصیلی و ایاب ذهاب پرداخت شده است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار