نقص فنی دستگاه ثبت رای، مانع انتقال شورای عالی بیمه سلامت به وزارت بهداشت شد !\
  • صحن علنی مجلس؛

نقص فنی دستگاه ثبت رای، مانع انتقال شورای عالی بیمه سلامت به وزارت بهداشت شد !

  • کد خبر: 21795
  • چاپ
  • انتشار: 15 دی 1395 - 09:53

طرح پیشنهادی تاجگردون برای انتقال شورای عالی سلامت از وزارت رفاه به وزارت بهداشت در مجلس شورای اسلامی رای نیاورد

به گزارش استناد نیوز، در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی، بررسی ماده 87 لایحه برنامه ششم توسعه با پیشنهاد کمیسیون برنامه و بودجه برای انتقال شورای عالی بیمه سلامت و دبیرخانه آن از وزارت کار به وزارت بهداشت در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

این پیشنهاد را غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مطرح کرد و مصطفی کواکبیان نماینده تهران به عنوان مخالف و مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس به عنوان موافق به ایراد سخن پرداخت.

 

در جریان طرح این پیشنهاد کواکبیان گفت: اگر در دولت اختلافی وجود دارد باید خودشان حل کنند و آن را به زمین مجلس نیاورند. چرا ما در این دعوا در مقابل قشر کارگری تامین اجتماعی و یا قشر نخبه و پزشگ قرار گیریم.رای به این پیشنهاد به معنای قرار دادن مجلس در مقابل کارگران است.

کواکبیان ادامه داد: ماها تیرمحمد در مالزی در اختلافی که میان وزرایش وجود داشت یک روز دو وزیر را در دو اتاق قرار داد و گفت هر وقت مشکلتان را حل کردید بیرون بیایید !

لاریجانی رئیس مجلس در این مورد با تعجب به کواکبیان گفت: پس پیشنهاد شما این است که وزرا را در اتاقی بگذاریم تا مشکلات حل شود !

 

مسعود پزشکیان نیز در دفاع از طرح پیشنهاد گفت: نمایندگان می دانند که هیچ کس به اندازه من با طرح تحول سلامت مخالف نبود. این پیشنهاد بر اساس دو نگاه انسان یا کالا است. نباید به انسان به شکل کالا نگاه کرد. خدمات سلامت باید برای همه مردم به صورت مساوی باشد. مردم حق دارند از سلامت بهره ببرند. حق نداریم برای خودمان یک سفره و برای مردم سفره دیگری پهن کنیم. این طرح در جهت احقاق حقوق تمامی اقشار جامعه است.

 

در ادامه محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه در مخالفت با این پیشنهاد خطاب به پزشکیان گفت: آیا با انتقال شورای عالی بیمه از وزارت رفاه به وزارت بهداشت، همه ایده آل های شما تامین شد وعدالت علوی حاکم می شود. طبق این پیشنهاد شورای عالی سلامت از وزارت رفاه منتزع شده و به وزارت بهداشت منتقل می شود.

نوبخت با بیان اینکه طرح تحول سلامت برای دولت بسیار مهم گفت: لایحه جامع دولت در حال تهیه است. مجلس می تواند در قالب لایحه نظر بدهد. دولت مخالف انتقال نیست.

در میان سخنرانی نوبخت، تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه با قاضی پور نماینده کارگری بحث شدیدی کرد.

 

با دستور لاریجانی مجلس وارد رای گیری شد و در نهایت این پیشنهاد با 121 رأی موافق، 106 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از 263 نماینده حاضر در مجلس در مجلس رأی نیاورد که به گفته رئیس مجلس تنها یک رأی کم داشت.

بعد از اعلام نتیجه رأی شهریاری عضو کمیسیون بهداشت در جایگاه هیأت رئیسه حاضر شد و بارها تأکید کرد که دستگاهش برای دادن رأی خراب بوده و حتی آن را به هیأت رئیسه اعلام کرده است.

لاریجانی دقایقی بعد این صحبت‌های شهریاری را تأیید کرد ولی گفت، از لحاظ آیین‌نامه نمی‌تواند مجدد رأی گیری کند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار