سختی هایی که برایشان سهل است! / چالشی به نام محیط زیست در ایران\

سختی هایی که برایشان سهل است! / چالشی به نام محیط زیست در ایران

  • کد خبر: 217965
  • چاپ
  • انتشار: 29 تیر 1398 - 15:37

 گروه اجتماعی/ استنادنیوز، محیط بانی از جمله مشاغل سخت است که علاقه به این کار سختی ها را برایشان سهل می کند.


به گزارش استناد نیوز، شغلی که هر چند زندگی در طبیعت و طبیعت گردی را برای محیط بان ها به همراه دارد اما پر از سختی ها و مشقت هایی است که تنها عاشقان محیط زیست می توانند از پس انجام آن برآیند ، همچنین حضور شکارچیان غیرمجاز در مناطق حفاظت شده محیط زیست، دوست داران و فعالان محیط زیست  و محیط بانان را نگران کرده است.
محیط بان بابلی درباره سوال ما در خصوص  مشکلات محیطبانان  چنین پاسخ داد: مشکلات در زمینه محیط بانی خیلی زیاد است همکاران ما در زمینه محیط بانی با عشق و جان دل کار می کنند اما در حد زحماتشون حمایت نمی شوند. یکی از اساسی ترین مشکلات ما در خصوص خودرویی است که واقعا شرایط کار را برای ما سخت می کند.
محیط بان در اکثریت، زمان مشخصی  برای کار کردن ندارد همیشه در حال  آماده باش است، این شرایط هم برای ما و هم برای خانواده هایمان ملال آور است. محیط بانی واقعا کار سختی است اما علاقه به این کار سختی ها را برایمان سهل می کند.
به عنوان یک محیط بان پیام رسان محیط زیستی سالم هستم و به همه ی دوستداران محیط زیست می گویم که : ما امانت دار برای نسل های آینده هستیم خیانت در امانت چهره ی خوبی ندارد، محیط زیست برای کل جامعه بشریت است که تمام جهان در حال مبارزه برای حفظ محیط زیست است.
انسان ها منشا و عامل اصلی آلودگی و تخریب محیط زیست هستند که متاسفانه  به عنوان معضلات زیست محیطی از روند رو به رشدی برخوردارند و جوامع انسانی و کشورها را تحت تاثیر قرار می دهد. باید بدانیم که محیط زیست کشور ما دچار بحران و چالش است باید از ظرفیت ها استفاده کرد برای فرهنگ سازی هر چه بهتر، برای محیط زیستی سالم. پس بیاییم از امروز محیط زیستمان را حفظ کنیم که فردا دیر است.
مسلم آهنگری فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان مازندران نیز به دغدغه های محیط بان اشاره کرد و گفت: درباره ی مشکلات محیط بانان این گونه توضیح دهم که: متوسط عمر خودروها بالای 12 سال است که از مهم ترین ها شمرده می شود و دیگری وضعیت شغلی و خدمتی است که هر 18 شبانه روز خدمت، 12 شبانه روز استراحت است که این از نظر روحی و روانی آسیب زننده است هم برای محیط بان و هم برای خانواده هایشان .
و اما بحث درگیری ها که با شکارچیان داریم که باید بگم  درگیری با متخلفان در مناطق دور دست قانون خاصی ندارد، قانونی در آن شرایط این است که هر کس قوی تر است موفق تر است که این مشکل ما را چند برابر می کند. جایی که روستا به اتمام می رسد تازه شروع کار محیط بانان است که دور از سکونت گاه های انسانی است و اگر محیط بان قدرت دفاع را نداشته باشد نمی تواند از عرصه های حیاط وحش حفاظت کند.
مشکلات حقوقی هم از دیگر دغدغه های محیط بانان است که در مقابل زحمات آنان کافی نیست و نیاز به حمایت بیشتری دارند.
نزدیک به 300 نفر محیط بان در استان داریم و حدود 502 هزار هکتار مناطق تحت مدیریت را حفاظت می کنیم و علاوه بر این  502 هزار هکتار،  مناطق  چهارگانه نیز از جمله ؛ پارک های ملی، آثار طبیعی ملی، پناه گاه های حیات وحش ، مناطق حفاظت شده محسوب می شوند و علاوه بر این مناطق آزاد، وسعت مازندران نزدیک 2400 هزار هکتار این خودش یک انرژی و توان زیادی می خواهد که بتوانیم از این عرصه ها در مناطق آزاد هم حفاظت کنیم.

انسان به دلیل ناآگاهی از بعضی نعمت‌های خداوند، محیط زیست را به بدترین شکل آلوده می‌کند و اگر خیلی زود برای پاکیزگی آن تلاش نکند آیندگان با مشکل روبه‌رو می‌شوند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار