عفاف یک فرهنگ است و در باورها ، عقاید و اصول ریشه دارد\
  • نماینده استانداری مازندران در حوزه عفاف و حجاب؛

عفاف یک فرهنگ است و در باورها ، عقاید و اصول ریشه دارد

  • کد خبر: 217974
  • چاپ
  • انتشار: 29 تیر 1398 - 19:11

استناد نیوز، نماینده استانداری مازندران در حوزه عفاف و حجاب؛ در کارگاه آموزشی عفاف و حجاب که در نمازخانه اداره کل برگزار شد، گفت: عفاف یک فرهنگ است یک موضوع کاملا شخصی است، قبل از این که اجتماعی باشد. ریشه در باورها ، عقاید و اصول دارد.

به گزارش استناد نیوز؛ «ابراهیم اندرخورا» در این مراسم گفت: عفاف و حجاب اصلا به جنسیت ربطی ندارد و همانطور که آیه های 29 و 30 سوره نوح اول به مردان و بعد به زنان تذکر می‌دهد، می توان دریافت که عفاف و حجاب باید در بین هر دو جنس رعایت شود و از ثمرات آن بهره گیرند.

وی اظهارداشت: نباید در بحث عفاف و حجاب فرق قائل شویم و معتقدیم که مربوط به یک جنسیت خاصی نیست، اگر چه در خانم ها طبیعتا به واسطه ویژگی های خاصی که خانم ها دارند، تاثیرگذاری حجاب چند برابر از مردها می باشد.

نماینده استانداری در حوزه عفاف و حجاب و استاد دانشگاه با بیان اینکه عفاف و پاکدامنی یک ریشه، نگرش، باور، اندیشه و استراتژی است، یادآور شد: اگر درعفاف و حجاب نتوانستیم موفق عمل کنیم به خاطر این است که تعلق را در افراد و احساس آزاد بودن در انتخاب نتوانستیم ایجاد کنیم.

اندرخورا افزود: اگر در خانواده ها و جامعه عفاف و حجاب به خوبی نهادینه می شد و شکل می گرفت، مطمئنا آسیب‌های اجتماعی کمتری داشتیم. نباید در این خصوص شعاری عمل کنیم، لذا تاکید می شود که اگر می خواهیم به دنبال عفاف باشیم باید در کانون خانواده آن را جستجو کنیم و باید به صورت ریشه ای در نظام خانواده آن را تثبیت نماییم. کانون خانواده اگر از هم بپاشد در واقع همه چیز از بین می رود. اگر آگاهانه به خانواده گوشزد کنیم از آسیب ها جلو یری می کنیم.

وی عفاف را مقدم بر حجاب دانست و اظهار اشت: اگر به عفاف توجه شود، پوشش خودبه خود درست می شود، عفاف یک فرهنگ است یک موضوع کاملا شخصی است، قبل از این که اجتماعی باشد. ریشه در باورها ، عقاید و اصول دارد. بهترین جا برای شکل گیری این فرهنگ، خانواده است، تا خودمان باور نکردیم و به عنوان پدر و مادر، بر آن تاکید نکردیم، انتظار خاصی نمی توان داشت.

اندرخورا، در ادامه به برخی از آسیب های اجتماعی در مدرسه به ویژه در مدارس دخترانه اشاره کرد و گفت: آنچه در مدرسه رخ می دهد فقط به مدرسه ارتباط ندارد، چرا تنها به آموزش و پرورش اتهام وارد می شود؟ این آسیب ها به یک چرخه فرهنگی مربوط می شود، چندین نهاد فرهنگی باید در کنار همدیگر قرار بگیرند تا از آسیب های اجتماعی کاسته شود، آموزش و پرورش به تنهایی نمی تواند در این زمینه کاری از پیش ببرد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار