نسخه نویسی الکترونیک، خطای دارویی را کاهش می دهد\

نسخه نویسی الکترونیک، خطای دارویی را کاهش می دهد

  • کد خبر: 218008
  • چاپ
  • انتشار: 30 تیر 1398 - 16:43

استناد نیوز، دکتر رسول ظفرمند در چهارمین جلسه شورای اطلاع رسانی در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی با اشاره به اینکه نسخه الکترونیک دخالت و خطای انسانی را کاهش می دهد، اظهار کرد: در این روش، تداخلات دارویی، سنی و جنسی توسط سیستم به پزشک اعلام و تجویز منطقی صورت می گیرد.

به گزارش استناد نیوز، دکتر رسول ظفرمند در چهارمین جلسه شورای اطلاع رسانی در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی با اشاره به اینکه نسخه الکترونیک دخالت و خطای انسانی را کاهش می دهد، اظهار کرد: در این روش، تداخلات دارویی، سنی و جنسی توسط سیستم به پزشک اعلام و تجویز منطقی صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه نسخه نویسی الکترونیک سنگ بنای دستیابی به داده های آماری در زمینه دارو است، اظهار کرد: با آغاز این طرح، میزان مصرف داروها در مناطق مختلف کشور مشخص شده و می توان برنامه ریزی دقیق تری برای توزیع اقلام دارویی داشت.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران با اعلام اینکه در اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک جلوتر از سایر استان های کشور هستیم، گفت: ۶۰۰ پزشک خانواده شهری چند سال است که با سیستم کار می کنند و این مساله موجب شده تا در نسخه نویسی دچار چالش نشوند.

۲۰۰۰بیمار مازندرانی نسخه الکترونیک دریافت کردند

ظفرمند از ارائه ۲ هزار نسخه الکترونیک توسط پزشکان عمومی در اردیبهشت و خرداد خبر داد و یادآور شد: مطالبات ۶۰ پزشک خانواده در نسخه نویسی الکترونیک در کمتر از ۳ ماه پرداخت شد.

وی در رابطه با خارج شدن بسیاری از اقلام دارویی از پوشش های بیمه ای توضیح داد: در تمام دنیا، پوشش بیمه ای دارو به داروهای موثر و بیماران خاص تعلق می گیرد و داروهای غیرموثر از این دایره خارج می شوند.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگارمان، مقاومت موسسات در این طرح را بیشتر از مردم دانست و این مساله را ناشی از عدم آشنایی شان با این روش اعلام کرد و گفت: مقاوکت در برابر تغییر طبیعی است و در این راستا موسسات باید ذائقه شان را تغییر دهند.

قاچاق دارو کاهش می یابد

ظفرمند با اعلام اینکه در سطح یک برای هر ۲۵۰۰ نفر یک پزشک درنظر گرفته می شود،افزود: برای پوشش ۱۰۰ درصدی نسخه نویسی الکترونیک زمان نیاز است و  همگان باید دست به دست هم دهیم تا زمان اجرای این طرح را کاهش دهیم.

وی  با بیان اینکه این روش از قاچاق دارو نیز جلوگیری می کند، افزود: در برخی نسخه ها، داروها بیش از نیاز بیمار تجویز می شد که در روش الکترونیک این تخلفات از بین می رود.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران از خبرنگاران عضو کارگروه اطلاع رسانی خواست پیشنهادات و راهکارهای خود در اطلاع رسانی هرچهبهتر طرح نسخه نویسی الکترونیک را ارائه تا در جلسات بعدی بررسی و عملیاتی شود. قدس آنلاین



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار