طرح آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در مناطق حاشیه‌نشین مازندران آغاز شد\

طرح آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در مناطق حاشیه‌نشین مازندران آغاز شد

  • کد خبر: 218023
  • چاپ
  • انتشار: 31 تیر 1398 - 00:31

استناد نیوز، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران با تاکید بر ارتقا آموزش‌های مهارتی در کشور گفت: طرح آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در مناطق حاشیه‌نشین مازندران آغاز شد.

به گزارش استناد نیوز به نقل از تسنیم ، سید حسین درویشی امروز در حاشیه بازدید از مراکز فنی و حرفه‌ای نوشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بالا بودن نرخ بیکاری در کشور ناشی از فقدان مهارت افراد است. در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته رمز و راز موفقیت آنها آموزش‌های فنی و مهارتی است که از ابتدای آموزش‌های نظری به دانش‌آموزان در مدارس و در مقاطع مختلف ابتدایی، راهنمایی و متوسطه در کنار آموزش نظری، آموزش‌های فنی و مهارتی اجرا می‌شود.

وی افزود: در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته در کنار دانش به توانایی افراد توجه می‌شود. این امر سبب شد تا آنها بتوانند کشوری مبتنی بر اشتغال مولد و توسعه پایدار به همه جهانیان معرفی کنند، بنابراین اگر قرار است اشتغال که امروز معضل بزرگ جامعه و کشورمان محسوب می‌شود و مورد دغدغه مقام عظمای ولایت و همه خدمتگزاران و دولتمردان است اتفاق بیفتد قطعاً باید همه این افراد دانشگاهی و آموزش دیده نظری علاوه بر دانش و دانایی به توانایی برسند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران با طرح سئوال تاثیر آموزش فنی و مهارتی بر اشتغال و آموزش فنی و مهارتی چه کمکی می‌تواند به جامعه روستایی و شهری کند، تصریح کرد: راه رسیدن به توسعه پایدار که به عنوان یک شاخصه جامعه پیشرفته شناخته شده، مهارت و توانایی است. قطعاً دانش و دانایی به همراه توانایی می‌تواند کسب و کار جدید و رونق اقتصادی را در کشور به‌وجود آورد و رونق و کسب و کاری اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه شغلی پایدار و مولد در کشور و استان نهادینه شود.

درویشی گفت: راز توسعه یافتگی اشتغال، کسب درآمد و رونق کسب و کار است و راز بقای آن شغل کسب درآمد و رونق تولید و درآمد اشتغال آموزش‌های فنی و مهارتی است. جامعه امروز ایران قاطبه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند کسانی که سالیان زیادی آموزش‌های نظری و دانشگاهی را طی کرده متاسفانه آموزش مهارتی را اصلاً فرا نگرفتند.

وی با نام بردن جوامع هدف ادامه داد: آموزش فنی و حرفه‌ای در همه بخش‌ها حضوری فعال دارد و آموزش‌های فنی و مهارتی را نهادینه کرد و اعتبار این آموزش‌ها به این است که آموزش فنی و مهارتی در همه گروه‌های هدف کشور باید پایگاهی رسمی، قطعی و بنیادی برپا و اجرا کند دامنه آموزش‍‌های فنی و حرفه‌ای در سطح کشور بسیار فراگیر و گسترده است.

درویشی بیان کرد: امروز کشور دچار تحریم اقتصادی سنگین و جنگ نرم فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی است. مقام معظم رهبری توجه ویژه به جوانان را تاکید کرده که ناشی از احساس خطر ایشان و ورود بی‌شرمانه دشمن به جنگ نرم با جوانان کشور است. متاسفانه امروز جوانان قطب بزرگ بیکاران کشور ایران را تشکیل می‌دهند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار