\

اجرای طرح نشاط معنوی در ۹ بقعه و امامزاده در آمل

  • کد خبر: 218026
  • چاپ
  • انتشار: 31 تیر 1398 - 15:11

استناد نیوز - رئیس اداره اوقالف و امور خیریه آمل از اجرای طرح نشاط معنوی در ۹ بقعه متبرکه و آستان مقدس خبر داد و گفت: استقبال نوجوانان و جوانان از این طرح پرشور بوده است.

به گزارش استناد نیوز، حجت الاسلام محمد هادی بهرامی اظهار داشت: برنامه‌های طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه شامل آموزش قرآن، روخوانی، روان خوانی، ترجمه، مفاهیم و حفظ قرآن کریم، اعتقادات، داستان‌های ائمه معصومین (ع) و پیامبران، احکام و برنامه‌های دیگر فرهنگی و هنری بوده که به تناسب سطح و مقطع تحصیلی در حال برگزاری است.

حجت الاسلام بهرامی، به اهداف اجرای طرح نشاط معنوی اشاره کرد و افزود: غنی سازی اوقات فراغت، تقویت بنیه دینی و اعتقادی، سوق دادن جوانان به عرصه‌های دینی، معنوی و قرآنی، فضاسازی معنوی و نهادینه کردن ارزش‌های انقلاب واینکه این طرح در راستای تبدیل شدن بقاع و اماکن متبرکه به قطب‌های فرهنگی به عنوان اهداف محوری این طرح است.

وی با بیان اینکه مرکز فرهنگی وقرآنی بصیرت درآ ستان مقدس امامزاده ابراهیم (ع) به عنوان یکی از مجهز وبه روزترین مراکز فرهنگی وقرآن با ۳ طبقه توسط این اداره به عنوان مجری برخی از برنامه‌های طرح نشاط معنوی است، ادامه داد، کلاس‌های آموزشی کامپیوتر، خیاطی، نقاشی، خطاطی، تجوید، روان خوانی، تفسیر، کلاس‌های علمی و ورزشی و برگزاری اردوهای فرهنگی و تفریحی برای علاقمندان در رده‌های سنی نوجوانان وجوانان دختر و پسر درحال برگزاری است.

استقبال قابل قبول از طرح نشاط معنوی در آمل

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه آمل به استقبال خوب شهروندان آملی امسال از طرح نشاط معنوی که توسط این اداره در سطح بقاع متبرکه درحال برگزاری است، اشاره کرد وگفت: بیش از ۸۰۰ نفر از دختران وپسران در کلاس‌های مختلف طرح نشاط معنوی نام نویسی کردند و درحال فراگیری دوره‌ها زیرنظر روحانیون اعزام از قم و شهرستان هستند که از نظر تعداد شرکت کنندگان در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش کمی وکیفی خوبی داشته است.

حجت الاسلام بهرامی تصریح کرد، برگزاری طرح نشاط معنوی یکی از اهداف بلند طرح، تربیت فرزندان در مسیر دینی و قرآن و اهل بیت (ع) است که با تربیت جوانان بتوانیم در مقابل تهاجم فرهنگی که از سوی دشمنان انقلاب در قالب جنگ نرم شروع شده مقابله کنیم.

بیش از ۱۰۰ بقعه متبرکه ومقابرآستان امامزادگان (ع) در شهرستان آمل وجود دارد.

اجرای طرح «نشاط معنوی» امسال در ۹ بقعه متبرکه و آستان مقدس امامزاده ابراهیم (ع)، امامزاده عبدالله (ع)، امامزاده قاسم (ع) چاکسر، امام زادگان ۱۸ تن رزکه، امامزاده شاه زید (ع)، امامزاده سیدرضی وسیدذوالفغارآهنگرکلا، بقعه درویش اسماعیل کمانگرکلا، ابوالفضلی اوجی آباد و تکیه اسک آمل از اول تیرماه آغاز و تا اواخر شهریور ماه ادامه خواهد داشت.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار