بهار امسال 33 هزار مازندرانی خون اهدا کردند\
  • مدیرکل انتقال خون استان:

بهار امسال 33 هزار مازندرانی خون اهدا کردند

  • کد خبر: 218028
  • چاپ
  • انتشار: 31 تیر 1398 - 15:19

استناد نیوز، در سه ماهه اول سال ۹۸،  43 هزار و 225 نفر در مراکز انتقال خون استان پذیرش شدند  که از این میزان حدود 33هزار نفر موفق شدند خون خود را اهدا کنند.

به گزارش استناد نیوز، مدیرکل انتقال خون استان گفت:از ابتدای فروردین تا پایان خرداد ماه  بیش از 43 هزارو 200 داوطلب  اهدای خون در مازندران به مراکز ثابت و سیار انتقال خون مراجعه کردند که از این  میزان حدود 33 هزار نفر موفق شدند خون خود را اهدا کنند.

اسماعیل پوریانی اظهار داشت: از مجموع خونگیری 22 هزارو 943 نفر اهداکننده مستمر، 9 هزارو381 نفر اهداکننده باسابقه و 632 نفر نیز برای اولین بار خون اهدا کردند.

وی همچنین از اهدای خون 841 زن در طی این مدت خبرداد و گفت : در استان مازندران  کمتراز  سه درصد اهداکنندگان را بانوان تشکیل می دهند؛ درحالی که بانوان به دلیل گرایش کمتر به رفتارهای پر خطر یکی از سالم ترین منابع خونی را دارند و می توانند با مشارکت بیشتردر اهدای خون، فعالیت های انساندوستانه و خداپسندانه را در جامعه ترویج دهند.

مدیرکل انتقال خون استان  با بیان اینکه از میان اهداکنندگان خون 70 درصد، اهداکننده مستمر خون بودند که دست کم در سال دوبار خون اهدا می کنند اظهار کرد: بیشترین میزان اهدای خون مربوط به شهرهای ساری ، بابل و آمل بوده و مراکز اهدای خون بهشهر و قائم شهر نیز  در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از رشد بسیار خوبی در میزان اهدای خون  برخوردار بودند.

دکترپوریانی با اشاره به آمار بالای بیماران تالاسمی و خاص در استان ، وجود بیش از 6 مرکز جراحی قلب باز ، گردشگر پذیری ، حوادث و تصادفات جاده ای بیان کرد: همه این عوامل سبب شد تا استان مازندران به عنوان یکی از استانهای پرمصرف خون و فرآورده های خون در کشورباشد.

مدیرکل انتقال خون استان ضمن قدردانی از همراهی مردم در اهدای خون از هم استانی های عزیز خواست همواره در تامین خون و فرآورده های خون بیماران  همراه انتقال خون باشند وبا هدای خون ، پلاکت و پلاسما  زندگی را به همنوعان خود اهدا کنند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار