ما در فراکسیون شفاف سازی نگاه پیشگیرانه داریم / دولت الکترونیک از فساد جلوگیری می کند\
  • محمود صادقی نماینده مجلس؛

ما در فراکسیون شفاف سازی نگاه پیشگیرانه داریم / دولت الکترونیک از فساد جلوگیری می کند

  • کد خبر: 21807
  • چاپ
  • انتشار: 15 دی 1395 - 22:49

سرعت در گردش مبادلات دولت و شفافیت در گردش‌های مالی از جمله فواید طرح دولت الکترونیک است که قابل رویت و ردیابی می باشد.

رییس فراکسیون شفاف‌سازی و سالم سازی اقتصاد ضمن تشریح جلسه این فراکسیون با رییس و مسئولان سازمان فناوری اطلاعات ایران در خصوص پروژه دولت الکترونیک گفت: فراکسیون نگاه پیشگیرانه نسبت به مساله فساد دارد و این بستر الکترونیکی می‌تواند نقش پیشگیرانه داشته باشد.

محمود صادقی با اشاره به جلسه هیات رییسه فراکسیون شفاف‌سازی و سالم‌سازی اقتصاد مجلس با رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران و مسئولان مربوطه در خصوص روند اجرای پروژه دولت الکترونیک گفت: به طور کلی زیرساخت‌های الکترونیکی در بخش‌های مختلف مجموعا دولت الکترونیک را تشکیل می‌دهند که در حوزه اقتصادی شامل مبادله کالا و خدمات از طریق پول است که وقتی به طور کامل انجام شود تمامی مسائل قابل ردیابی است.

وی با بیان اینکه این زیرساخت‌ها فواید مختلفی دارد، گفت: سرعت در گردش مبادلات دولت و شفافیت در گردش‌های مالی از جمله فواید این طرح است که قابل رویت و ردیابی است.

 

رییس فراکسیون شفاف‌سازی و سالم سازی اقتصاد مجلس افزود: در بحث شفاف‌سازی یکی از موثرترین راه‌ها استفاده از چنین ابزاری است که در این جلسه اعلام شد که تقریبا اجزای مختلف آن آماده بوده و بخش‌هایی نیز در سیستم‌ها فعال هستند تا در یک تصمیم مدیریتی نهایتا به صورت یک مجموعه به هم پیوسته کار کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار کرد: به نظر می‌رسد با تعامل بین مجلس و این مجموعه برای پیاده‌کردن دولت الکترونیک و به ویژه شفافیت در گردش مالی بتوانیم مشکلات موجود در این‌گونه سیستم‌ها را برطرف کنیم. در واقع اگر خلا قانونی وجود دارد از طریق مجلس بتوانیم پیگیری‌ها را انجام دهیم.

صادقی ادامه داد: فراکسیون شفاف‌سازی مجلس نگاه پیشگیرانه دارد تا با سازوکارهایی از قبل تعیین شده اجازه ندهیم فساد محقق شود که بعد از آن قصد مقابله با آن را داشته باشیم. چنین بستر الکترونیکی که در دولت تعبیه شده می‌تواند نقش پیشگیرانه داشته باشد و ضمن ایجاد شفافیت نهادهای نظارتی نیز در بحث فساد و مبارزه با قاچاق کالا و ارز بتوانند فعالیت خود را از این طریق دنبال کنند.

 

وی همچنین یادآور شد: یکی از موضوعاتی که در این جلسه مطرح شد این بود که آگاهی عمومی به ویژه در متولیان نسبت به این قابلیت‌ها باید به وجود آید و فراکسیون شفاف‌سازی مجلس این آمادگی را دارد که جلساتی را در مجلس تشکیل داده و برای همکاری نمایندگان در اجرای این پروژه آگاهی‌رسانی را هم در دستور کار داشته باشد.

 

منبع: ایسنا



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار