مهم‌ترین عبرت در فتنه ۸۸ دشمن‌شناسی بود/همه باید در دشمن شناسی با هوشمندی و هوشیاری وارد میدان شوند\
  • قائم مقام موسسه امام خمینی(ره):

مهم‌ترین عبرت در فتنه ۸۸ دشمن‌شناسی بود/همه باید در دشمن شناسی با هوشمندی و هوشیاری وارد میدان شوند

  • کد خبر: 21810
  • چاپ
  • انتشار: 15 دی 1395 - 23:30

قائم مقام موسسه امام خمینی(ره) گفت: مهم ترین عبرت برای ملت ایران در فتنه ۸۸ دشمن شناسی بود که اگر از آن درس بگیریم در هر فتنه ای سربلند خواهیم بود.

به گزارش استناد نیوز به نقل از ایسنا ، منطقه قم، حجت‌الاسلام محمود رجبی در یازدهمین همایش مبلغان خواهر در جامعه مدرسین حوزه های علمیه قم با گرامیداشت دهه بصیرت افزود: ملت ایران در ۹ دی و ۱۹ دی عناصر پایدار را شناختند و از امتحان بزرگی سر درآوردند.اگر بتوانیم دشمن و فتنه های او را بشناسیم دیگر دچار لغزش نخواهیم شد. متاسفانه در فتنه ۸۸ عده‌ای دچار اشتباه شدند اما از کسانی که سالها در کوران انقلاب بودند چنین انتظاری نمی‌رفت.

حجت‌الاسلام رجبی خاطرنشان کرد:همه باید در دشمن شناسی با هوشمندی و هوشیاری وارد میدان شوند؛ چرا که دشمنان از غفلت بیشترین استفاده را می برند.

وی بیان کرد:یکی از درس های مهم دشمن شناسی این است که نباید دشمن را بزک کنیم. عده ای برای بزک پهلوی یا آمریکا به عنوان استکبار جهانی تلاش می کنند این خطای بزرگی است؛ چرا که تاریخ عبرت های ما را تغییر می دهد. هیچ کس نباید در زمین دشمن بازی کند و فرصت را به دست دشمن بدهد و طمع را در او زنده کند. عدم شناخت درست از دشمن، به جامعه آسیب می زند در این زمینه، حوزه های علیمه و مبلغان نقش مهمی بر عهده دارند.

حجت الاسلام رجبی تصریح کرد: یکی از شاخص های مهمی که در سال ۸۸ به کمک ملت ایران آمد و دشمن را زمین گیر کرد،پایبندی مردم به ارزش های دینی و اهل بیت(ع) بود. همچنین اعتماد ملت ایران به ولی فقیه این کشور را از خطر بزرگی نجات داد. در این باره باید معرفت و شناخت نسبت به ولی فقیه را در جامعه تقویت کرد و این وظیفه مهمی است که حوزه می تواند عهده دار آن باشد.

قائم مقام موسسه امام خمینی(ره) اظهار کرد: ما برای به ثمر نشستن این انقلاب بهای سنگینی دادیم و جوانان زیادی در این راه به شهادت رسیدند. باید از این انقلاب پاسداری کنیم تا دشمن نتواند نقشه و توطئه خود را پیش ببرد.

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار