حضور شهرام ناظری در نخستین همایش ملی نیما، زبان و شعر تبری\

حضور شهرام ناظری در نخستین همایش ملی نیما، زبان و شعر تبری

  • کد خبر: 21815
  • چاپ
  • انتشار: 16 دی 1395 - 13:35

نخستین همایش ملی نیما، زبان و شعر تبری با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار مازندران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیران ارشد استانی، مسئولین شهرستان نور و پژوهشگران شعر و ادبیات کشور، در شهرستان نور آغاز به‌کار کرد.

به گزارش استناد نیوز ، در این همایش ملّی که از ساعت ۹:۳۰ روز پنجشنبه (16 دی) در سالن همایش‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور آغاز شده است، «شهرام ناظری»، استاد آواز ایران، اندیشمندان و پژوهشگران برجسته‌ی شعر و ادبیات از سراسر ایران و استان مازندران حضور یافته‌اند.

از میان ۲۲ مقاله رسیده به دبیرخانه "نخستین همایش ملی نیما، زبان و شعر تبری"، پس از بررسی توسط هیئت علمی همایش متشکل از استادان دانشگاه و پژوهشگران مطرح ادبیات تبری، ۸ مقاله برای ارائه و خوانش و ۴ مقاله نیز برای چاپ در کتاب مجموعه مقالات برگزیده شدند.

این همایش برای نخستین‌بار در کشور، به دفتر «روجا» که مجموعه اشعار تبری نیما یوشیج است، پرداخته و به‌ واسطه‌ این ویژگی بی‌نظیر، انگیزه‌ای قوی در نیماشناسان و پژوهشگران زبان و ادبیات تبری ایجاد کرده است که به این بخش از اندیشه‌های شاعر بلند آوازه‌ی شعر نوی ایران بپردازند.

"همایش ملی نیما، زبان و شعر تبری" از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، به منظور بازشناسی ابعاد فکری و هنری بنیان گذار شعر نو ایران "نیما یوشیج" و حفظ و احیای زبان کهن تبری، از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۷:۰۰ امروز پنج‌شنبه ۱۶ دی‌ماه به میزبانی شهرستان نور، برای نخستین بار در کشور در حال برگزاری است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار