کاهش نگران کننده مراتع جنگلی در شمال کشور\

کاهش نگران کننده مراتع جنگلی در شمال کشور

  • کد خبر: 21818
  • چاپ
  • انتشار: 16 دی 1395 - 17:28

در گذشته 4 میلیون هکتار جنگل در مناطق شمالی داشتیم در حالی که اکنون این میزان به کمتر از یک میلیون و ۱۴هکتار جنگل رسیده است.

به گزارش استناد نیوز ،حسینعلی ابراهیمی کارنامی در مراسم معارفه خود به عنوان مدیرکل جدید محیط زیست مازندران که با حضور فرشچی معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست و نبیان معاون عمرانی استاندار مازندران در محل سالن اجتماعات اداره کل محیط زیست مازندران برگزار شد، اظهار کرد: مهندسی فرآیند جزء راهبردهای بخش توسعه محیط زیست مازندران است و اداره کل محیط زیست مخالف صنعتی که ضوابط را رعایت کند نیست و در کنار فنداسیون کاری باید اقدامات لازم برای نگهداری از محیط زیست صورت گیرد.

مدیرکل جدید اداره حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به اینکه در گذشته 4 میلیون هکتار جنگل در مناطق شمالی وجود داشت؛افزود: در حال حاضر کمتر از یک میلیون و ۱۴هکتار جنگل شناسائی شده است.

ابراهیمی با بیان اینکه زمانی مرتع درجه یک داشتیم ولی در حال حاضر مرتع درجه ۴ وجود دارد، خاطرنشان کرد: نقش مردم، رسانه ها و تشکل ها در حفاظت محیط زیست بسیار مهم است.

وی با اشاره به لزوم تنویر افکار عمومی برای مدیریت پسماند استان، گفت: میلیون ها مسافر در استان تردد می کنند ولی رویکرد گردشگری بهره بردارانه نداشتیم.

مدیرکل جدید اداره حفاظت محیط زیست مازندران با بیان اینکه آه کشیدن مشکلات آلودگی استان را حل نمی کند، افزود: مازندران از لحاظ بنیه علمی زبانزد است و باید اتاق فکر اداره کل محیط زیست فعال تر شود تا راه کاری برای مشکلات اندیشیده شود.

ابراهیمی با اشاره به اهمیت ارزش گذاری منابع پایه که توجیه اقتصادی دارد، گفت: امروز باید ببینیم یک درخت چقدر اکسیژن تولید می کند و آن زمان بگوییم آیا قطع کردن آن می صرفد یا نه؟

وی تصریح کرد: برای توسعه استان باید برنامه داشته باشیم و در اداره کل محیط زیست مازندران هم  نقش نظارتی خود را به خوبی انجام دهیم.





telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار