چهار سال پر حاشیه پرستاری/عبور پرستاران از فیلتر صلاحیت حرفه ای\

چهار سال پر حاشیه پرستاری/عبور پرستاران از فیلتر صلاحیت حرفه ای

  • کد خبر: 218398
  • چاپ
  • انتشار: 16 مرداد 1398 - 20:40

استناد نیوز، رئیس کل سازمان نظام پرستاری، گفت: دوره چهارم شورای عالی نظام پرستاری، یکی از دوره های پر حاشیه در حوزه پرستاری بود.

به گزارش استناد نیوز ، اصغر دالوندی، روز چهارشنبه در نشست خبری که در محل سازمان نظام پرستاری برگزار شد، به انتخابات دوره پنجم هیئت مدیره های نظام پرستاری اشاره کرد و افزود: کم حاشیه ترین و شفاف ترین انتخابات در این دوره برگزار شد.

وی با اشاره به انتخابات شورای عالی نظام پرستاری در بیستم مهر ۹۸، گفت: تیم جدید شورای عالی نظام پرستاری از ششم آبان ۹۸ شروع بکار خواهند کرد.

دالوندی ادامه داد: یکی از مشکلات این دوره شورای عالی نظام پرستاری، جریان های حاشیه ساز در حوزه پرستاری بود. به طوری که موضوع کمک پرستاری، یک سال از وقت شورا را گرفت تا سرانجام توانستیم آن را منتفی کنیم.

وی افزود: تربیت پرستار بیمارستانی، یکی دیگر از چالش های حوزه پرستاری در دوره چهارم شورای عالی نظام پرستاری بود که در نهایت منجر به مخدومه شدن این پیشنهاد شد.

دالوندی به سایر چالش های حوزه پرستاری اشاره کرد و گفت: تمرکز پرستاری باید بر مراقبت از بیمار باشد و هدف ما همین است.

وی به تغییر قانون نظام پرستاری اشاره کرد و افزود: یکی از مسائل قابل پیگیری در شورای عالی نظام پرستاری، تغییر این قانون است تا بتوان بیش از پیش از ظرفیت پرستاری در حوزه سلامت استفاده کرد.

دالوندی با انتقاد از اینکه نباید اسم هر کسی را پرستار گذاشت، گفت: برای پیشگیری از ورود نیروهای غیر حرفه ای به جامعه پرستاری، پروانه صلاحیت حرفه ای را پیش بینی کرده ایم تا پرستاران از این فیلتر عبور کنند.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری، با اشاره به جایگاه معاونت پرستاری در وزارت بهداشت، اظهار داشت: سازمان نظام پرستاری به این جایگاه احترام می گذارد و امیدواریم در راستای ارتقای حرفه پرستاری، گام های محکم تری برداشته شود.

وی با اشاره به مشکلات حال حاضر کشور که جامعه را تحت فشار قرار داده است، گفت: متاسفانه خشونت علیه پرستاری در حالی اتفاق می افتد که بیشترین فشار ناشی از خدمات به بیماران بر عهده پرستاران است.

دالوندی افزود: پرستاران در بحث عدالت در سلامت بسیار مظلوم واقع شده اند.

وی با عنوان این مطلب که دنیا به هفت میلیون و ۵۰۰ هزار پرستار نیاز دارد، گفت: در کشور خودمان به ۱۵۰ هزار پرستار نیاز داریم که البته این تعداد بر اساس محاسبه نسبت به تخت بیمارستانی است.

دالوندی ادامه داد: البته معدود کشورهایی در دنیا هستند که نسبت پرستار به تخت بیمارستانی را محاسبه می کنند، در حالی که بیشتر کشورها، به نسبت جمعیت، تعداد پرستار مورد نیاز خودشان را تامین می کنند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار