فعالیت کارگران ایرانی در خارج از کشور باید ساماندهی شود\

فعالیت کارگران ایرانی در خارج از کشور باید ساماندهی شود

  • کد خبر: 218439
  • چاپ
  • انتشار: 18 مرداد 1398 - 23:39

استناد نیوز،عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی، مجلس بر ضابطه‌مند کردن فعالیت کارگران ایرانی در خارج کشور تاکید کرد و گفت: بازسازی خرابی‌های و ویرانی‌های گسترده‌ سوریه فرصت مناسبی برای پیمانکاران و شرکت‌های توانمند ایرانی در زمینه خدمات فنی و مهندسی است.

 

به گزارش استناد نیوز، عباس پاپی‌زاده پالنگان  در خصوص سیر صعودی مهاجرت کارگران ایرانی به اقلیم کردستان، گفت: متاسفانه دستمزد‌های کارگران علی‌رغم افزایش هزینه‌های زندگی و نوسانات ارزی تفاوت چندانی نداشته و نسبت به افزایش تورم، تغییر نکرده و از طرفی قدرت خرید مردم نیز به شدت کاهش پیدا کرده است، بنابر این نیروی‌های کاری برای کسب درآمد بهتر از کشور خارج می‌شوند.

ضرورت ضابطه‌مند کردن فعالیت کارگران ایرانی در خارج کشور

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی بر ضابطه‌مند شدن فعالیت کارگران ایرانی در خارج کشور تاکید کرد و افزود: ما می‌توانیم تحت عنوان صدور خدمات فنی و مهندسی نیروی کار مازاد کشور را به خارج کشور هدایت کنیم، بر همین اساس می‌توانیم نیروهای بیکاری که در داخل کشور هستند را توسط دستگاه های ذی‌ربط حمایت کرده تا درآمد حاصل شده نیز در کشور هزینه شود. این کارمی‌تواند درآمد ناخالص ملی را نیز افزایش دهد.

بازسازی سوریه بازار مناسبی برای شرکت‌ها و پیمانکاران ایرانی است

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه بازسازی سوریه بازار مناسبی برای شرکت‌ها و پیمانکاران ایرانی است، تصریح کرد: بازسازی خرابی‌های و ویرانی‌های گسترده‌ای که تروریست‌های داعش در شهرهای مختلف سوریه برجای گذاشته‌اند می‌تواند فرصت مناسبی برای شرکت های توانمند جمهوری اسلامی ایران در زمینه خدمات فنی و مهندسی ایجاد کند. از طرفی ما در کنار مردم سوریه در مقابل داعش ایستادیم، بنابر این انتظار داریم در فرصت‌های سرمایه‌گزاری و بازسازی که منافعی هم وجود دارد، از توانمندی‌های ایران استفاده شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، خاطر نشان کرد: از مسئولان کشور انتظار داریم مسائل مربوط به حضور ایران در سوریه جهت بازسازی را پیگیری کنند تا بتوانیم حضور موثری در بستن قراردادهای بزرگ پیمانکاری در کشور سوریه برای بخش خصوصی و دولتی جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم./



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار