روز خبرنگار بر تمامی خبرنگاران عزیز (بجز منتقدان) مبارک!!!\

روز خبرنگار بر تمامی خبرنگاران عزیز (بجز منتقدان) مبارک!!!

  • کد خبر: 218460
  • چاپ
  • انتشار: 20 مرداد 1398 - 10:13

روز خبرنگار بر خبرنگارانی که به عشق مردم و نشان دادن درد آنها در مقابل کاستی ها ساکت ننشسته و سخت ترین شرایط را تحمل می کند، مورد غضب مسئولین قرار می گیرند و تجلیل هم نمی شوند مبارک باد!

استنادنیوز/ روز خبرنگار فرصتی است، برای پاسداشت مقام شامخ تمامی انسان های فرهیخته که در راه روشنگری و آگاهی بخشی به جامعه تمام سختی ها و بی مهری ها را تحمل کرده اند. خبرنگاران به راستی تجسم امانت، مسئولیت، تعهد، دلسوزی و وظیفه اند.

رسالت اصحاب خبر و رسانه بسیار خطیر و حساس است. چنانچه پیامبر خدا صلی الله علیه و آله در حدیثی فرموده است: «حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس». از همین روست که می توانیم حق گویی و مطالبه گری حق توسط خبرنگاران عزیز را مجاهدتی عظیم و فداکاری فرهنگی سترگ بنامیم و قدردان آن باشیم.

این روزها تمام مسئولین حداقل یادداشتی در پاسداشت این روز منعکس کرده اند و غالبا در آن به نقدپذیری و پاسخگویی در مقابل خبرنگاران اشاره کرده اند، اما رفتار برخی مدیران مرز بندی هایی را برای خبرنگاران بوجود آورده است، مرز «خودی ها» و «ناخودی ها»! بحث ناخودی هاست که به دلیل بیان حقایق و نقدهایی که به عملکرد مسئولین در جهت روشنگری و بیان حقایق دارند در این دسته قرار داشته و در لیست سیاه برخی مدیران قرار می گیرند، این گروه به دلیل انجام رسالت خود به مراسمی چون روز خبرنگار دعوت نشده و تجلیل نمی شوند!

مجموعه استناد نیوز از زمان آغاز فعالیت، خودخواسته و آگاهانه در این گروه قرار گرفت، بیان حق و زبان گویای مردم مظلوم و سختی کشیده بودن رسالتی ارزشمند است که اولویتی بسیار بالاتر از بذل توجه مسئولین برای این مجموعه دارد، مراسم تجلیل از خبرنگار در شهرهای مختلف برگزار شد اما همکاران عزیزم که قلم خود را به گوشه چشم مدیران و کارت هدیه ای نفروختند غالبا در این مراسم جایی نداشتند. از همین رو به این خبرنگاران عزیز افتخار می کنم و دست بوس زحماتشان هستم چرا که این موضوع نشانگر حرکت در مسیر درست و حقگویی بجای تملق است.

جناب آقای سینا صابری کمرپشتی، جناب آقای رسولی، جناب آقای کفایی مهر، سرکار خانم صادقی و بسیاری دیگر از همکاران نادیده گرفته شده، وقایع‌ نگارانی هستند که حرمت قلم و آگاهی را پاس داشته و قلم را جز بر رضایت حضرت دوست و حمایت از مردم به حرکت در نیاورده اند. امروز در شرایطی قرار داریم که جای چندانی برای نیک گویی از مسئولین وجود ندارد چرا که اگر خدماتی شایسته داشتند شرایط شهر و استان و کشورم اینگونه نبود، با این حال در کنار گفتن ایرادات و ضعف ها همواره برخود لازم دانسته و می دانیم معدود خدمات صورت گرفته را نیز منعکس و ارج نهیم.

در پایان جا دارد از همکارانم در شبکه های اجتماعی همچون پیج وزین قائمشهر نیوز ( ghaemshahr__news@ ) ، پارسینا نیوز ( parsinanews@ ) ، قائمشهرِ ما ( ghaemshahrema@ ) ، بابل مردم ( babol.mardom@ )، ساروی نیوز و... که صداقت و درستی را سرلوحه کار خود قرار داده اند تشکر نموده و قدردان زحمات نادیده گرفته این عزیزان باشم و بدانند (که می دانند) اجری که از نشاندن لبخندی بر لب مردم که به واسطه پیگیری های این عزیزان مشکلی از مشکلاتشان حل شده است می برند قابل قیاس با تجلیل های سالی یک بار مسئولین نخواهد بود.

ارادتمند صداقت و راستی شما

سامان سوهانیان - مدیرمسئول استناد نیوز



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار