\

شاعری؛ عدم افزایش قیمت خرید تضمینی گندم خود تحریمی است

  • کد خبر: 218470
  • چاپ
  • انتشار: 20 مرداد 1398 - 17:07

  استناد نیوز، عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: در مقایسه با سال زراعی گذشته خرید گندم کاهش چشمگیری داشته و با ادامه این روند ۲ الی ۳ میلیون تن میزان فروش گندم به دولت کاهش پیدا می‌کند و مجبور به واردات این میزان از گندم در شرایط تحریم می‌شویم.

به گزارش استناد نیوز،  علی محمد شاعری عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامیدر خصوص میزان خرید گندم توسط دولت از کشاورزان، گفت: در مقایسه با سال زراعی گذشته خرید گندم کاهش چشمگیری داشته و با ادامه این روند 2 الی 3 میلیون تن میزان فروش گندم به دولت کاهش پیدا می‌کند و مجبور به واردات این میزان از گندم در شرایط تحریم می‌شویم.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی اقتصادی عدم افزایش قیمت خرید تضمینی گندم توسط دولت نوعی خود زنی و خود تحریمی بود، ادامه داد: به دلیل قیمت گذاری ناصحیح و عدم رعایت قانون در زمینه خرید گندم ناموفق عمل شد، دولت ملکف بود متناسب با میزان نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی قیمت این محصول را افزایش دهد.

 برداشت گندم کمباین

 این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه درحالی که میزان تورم در کشور حدود 40 درصد است قیمت گندم افزایش 30 درصدی را داشت، ادامه داد: این نیاز وجود داشت تا گندم با قیمت 2 هزار تومان خریداری می‌شد تا شاهد کاهش فروش این محصول استراتژیک به دولت نمی‌شدیم.

تصمیم شورای اقتصاد در زمینه تعیین قیمت گندم اشتباه بود

وی با تاکید بر اینکه تصمیم شورای اقتصاد در زمینه تعیین قیمت گندم اشتباه بود، عنوان کرد: عدم تعیین قیمت مناسب به منظور خرید تضمینی گندم موجب کم انگیزه شدن کشاورزان گندم کار شد و بخشی از محصول تولیدی خود را یا در انبارها نگهداری می‌کنند و یا با قیمت بالاتری به دلالان در بازار فروخته‌اند.

نیاز به واردات گندم حاصل سوء مدیریت است

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطرنشان کرد: نیاز کشور به واردات گندم علی رغم دستیابی به خودکفایی، نتیجه سوء مدیریت در زمینه قیمت گذاری گندم است./



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار