نجفی؛ وزارت صمت نگاه استراتژیکی نسبت به تنظیم بازار ندارد\

نجفی؛ وزارت صمت نگاه استراتژیکی نسبت به تنظیم بازار ندارد

  • کد خبر: 218471
  • چاپ
  • انتشار: 20 مرداد 1398 - 17:12

استناد نیوز، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید وزارت صمت آگاهی، برنامه، حساسیت و مسئولیت پذیری لازم نسبت به بازار که محل تامین مایحتاج مردم، تولید کنندگان و تامین کنندگان است را ندارد.

 

به گزارش استناد نیوز، محمدرضا نجفی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت تنظیم بازار، گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت وظایف عمده‌ای در مدیریت بازار دارد؛ تامین مناسب نیاز مصرف کنندگان، توزیع مناسب، نظارت کارآمد و قیمت گذاری عادلانه و اصولی از جمله این وظایف است، اما متاسفانه عملکرد اثربخشی در انجام این مسئولیت‌ها نداشته است.

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت صمت نگاه استراتژیکی نسبت به تنظیم بازار ندارد، افزود: به نظر می‌رسد وزارت صنعت، معدن و تجارت آگاهی، برنامه، حساسیت و مسئولیت پذیری لازم نسبت به بازار که محل تامین مایحتاج مردم، تولید کنندگان و تامین کنندگان است را ندارد در حالیکه سلامت و بهداشت مردم و جامعه، اقتصاد خرد و کلان و مسائل اجتماعی، سیاسی و امنیتی متاثر از این عنصر است، از همین روی است که نوسانات قیمتی و عدم تعادل و آشفتگی‌های آزار دهنده‌ای را در بازار تجربه کرده‌ایم.

اگرچه دبیرخانه تنظیم بازار در گذشته در وزارت صمت بود اما با انتقال شرکت بازرگانی دولتی ابزار اجرایی نیز در اختیار این وزارتخانه قرار گرفت، در واقع باید با این انتقال وضعیت بازار تاحدی بهتر شود که این اتفاق کماکان رخ نداده است

مشکل اصلی بی‌ثباتی قیمت‌ها و نابسامانی بازار عدم مدیریت است

وی اظهار کرد: مشکل اصلی بی‌ثباتی قیمت‌ها و نابسامانی بازار عدم مدیریت است که تبلور و نِمود آن آشفتگی در بازار و افزایش مکرر قیمت‌ها است.

ارز یارانه‌ای به زندگی مردم راه نیافت

این نماینده مردم در مجلس دهم اضافه کرد: اگرچه دولت ارز یارانه‌ای برای تامین کالاهای اساسی پرداخت کرده است محصول آن به درستی به زندگی مردم راه نیافت بلکه در موارد مهم و متعددی موجب زیاده‌بری عده ای معدود و هرز روی منابع ملی شد که نمونه های آن را در اقلامی مانند شکر، مرغ، نان و ... می توان جستجو کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتقال شرکت بازرگانی دولتی از وزارت جهاد کشاورزی به وزارت صنعت، معدن و تجارت، تصریح کرد: اگرچه دبیرخانه تنظیم بازار در گذشته در وزارت صمت بود اما با انتقال این شرکت ابزار اجرایی نیز در اختیار این وزارتخانه قرار گرفته است، در واقع باید با این انتقال وضعیت بازار تاحدی بهتر شود که این اتفاق کماکان رخ نداده است./



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار