حمله تند نمایندگان مازندران به معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست/آقای کلانتری؛ شما که اهل هارت و پورت نیستید برای پسماند چه کاری کردید؟\

حمله تند نمایندگان مازندران به معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست/آقای کلانتری؛ شما که اهل هارت و پورت نیستید برای پسماند چه کاری کردید؟

  • کد خبر: 218525
  • چاپ
  • انتشار: 23 مرداد 1398 - 21:40

استناد نیوز، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست با حمله تند به نمایندگان مجلس مازندران، گیلان و گلستان خواستار تحرک بیشتر آنان در حوزه های مختلف زیست محیطی شد در حالی که نمایندگان مازندران هر کدام به نوعی پاسخ محکم و تندی در مقابل دادند.

نمایندگان شمالی فقط "هارت و پورت" می کنند / بودجه پسماند زباله با بی تدبیری نمایندگان شمال حیف و میل شد
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست با حمله تند به نمایندگان مجلس مازندران، گیلان و گلستان خواستار تحرک بیشتر آنان در حوزه های مختلف زیست محیطی شد.
به گزارش استناد نیوز به نقل از مشرق انتشار فیلم حمله شدیدالحن معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست به نمایندگان شمالی مجلس در خصوص کم تحرکی آنان درباره بزرگترین معضل این روزهای شمال کشور، شوک بزرگی بود برای شمالی ها که انتظار رفع مشکلات خود از سوی نمایندگان مجلس و دولت را داشتند.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست با حمله تند به نمایندگان مجلس مازندران، گیلان و گلستان خواستار تحرک بیشتر آنان در حوزه های مختلف زیست محیطی شد.

کلانتری گفت: نمایندگان شمالی فقط "هارت و پورت" می کنند. بودجه پسماند زباله با بی تدبیری نمایندگان شمال حیف و میل شد.

معاون رئیس جمهور افزود: برای پسماند سه استان شمالی، دولت 1/3 میلیارد دلار تصویب کرد و به مجلس فرستادیم. ولی نمایندگان شمال که می‌آیند و هارت و پورت می کنند کوچکترین قدمی برنداشتند و یکنفرشان یک کلمه صحبت نکرد. فقط یک نماینده از استان فارس کمی دفاع کرد و این بودجه به یک بخش دیگر اختصاص داده شد.


آقای کلانتری؛ شما که اهل هارت و پورت نیستید برای پسماند چه کاری کردید؟ / دولت کم‌کاری خود را بر گردن نمایندگان مجلس نیندازد
دامادی بیان کرد: چرا برای بعضی از پروژه‌های کم اهمیت اعتبار اختصاص می‌دهید اما برای پسماند شمال کشور اعتبار اختصاص نمی‌دهید؟ قانونی که اگر بد نوشته شود مقصرش ما نمایندگان هستیم اما کارهای اجرایی که درست انجام نمی‌دهید خودتان مقصر هستید.....
نماینده ساری و میاندرود با حضور در دفتر خبرگزاری فارس به سوالات خبرنگاران این رسانه پاسخ داد .

به گزارش استناد نیوز به نقل از شمال نیوز، محمد دامادی در این دیدار به سخنان اخیرعیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست کشور در دهمین اجلاس ملی شبکه‌ سازمان‌های مردم نهاد زیست‌محیطی مازندران که گفته «بودجه پسماند زباله با بی‌تدبیری نمایندگان شمال حیف و میل شد‼ و برای پسماند سه استان شمالی گیلان، مازندران و گلستان دولت ۱/۳ میلیارد دلار تصویب کرد و به مجلس فرستادیم ولی نمایندگان محترم شما که می‌آیند و "هارت و پورت" می‌کنند کوچک‌ترین قدمی برنداشتند و یک نفرشان یک کلمه صحبت نکرد. فقط یک نماینده از استان فارس کمی دفاع کرد و در نهایت این بودجه به یک بخش دیگر اختصاص داده شد! ...» واکنش نشان داد و اظهار کرد: متاسفم از این ادبیات رئیس سازمان محیط زیست، رئیس جمهور اختیار عزل دارد و باید حتما برخورد کند.

وی با بیان اینکه مطمئن باشید روز شنبه هفته جاری در مجلس در مقابل سخنان شنیع رئیس سازمان محیط زیست اقدام عملی می‌کنم، افزود: این ادبیات خوبی نبوده و در واقع ادبیات لمپنیسم بوده است؛ انتظار چنین حرفی از دولت نداشتیم، دولتی که دایه تدبیر دارد البته اولین‌بار نیست چنین برخوردها و حرف‌هایی می‌زند.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کلانتری باید ادبیات خود را اصلاح کند، خاطرنشان کرد: ما نمایندگان نوکر دولت نیستیم و نوکر مردم هستیم؛ اجیر شده دولت هم نیستیم که بخواهند با ما اینطور صحبت کنند.

دامادی با اشاره به اینکه در بحث پسماند وزیر صمت می‌داند که نمایندگان مازندران چه کردند، افزود: موضوع حل پسماند وظیفه دولت است، وظیفه نمایندگان قانون‌گذاری است؛ سازمان محیط زیست برای ساماندهی پسماند مازندران چه کرده است؟ ما به‌خاطر پسماند کشته دادیم، شما که اهل هارت و پورت نیستید برای پسماند چه کاری کردید؟ دولت کم‌کاری خود را بر گردن نمایندگان مجلس نیندازد.

وی بیان کرد: چرا برای بعضی از پروژه‌های کم اهمیت اعتبار اختصاص می‌دهید اما برای پسماند شمال کشور اعتبار اختصاص نمی‌دهید؟ قانونی که اگر بد نوشته شود مقصرش ما نمایندگان هستیم اما کارهای اجرایی که درست انجام نمی‌دهید خودتان مقصر هستید.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با دولت و رئیس سازمان محیط زیست با ادبیات منطقی و قانونی در مجلس صحبت خواهیم کرد، گفت: گره کور پسماند کشور تخصیص اعتبار است نه نمایندگان مجلس.

دامادی تصریح کرد: پیمانکار ساماندهی پسماند را نمایندگان مجلس انتخاب می‌کنند یا دستگاه اجرایی؟ نمایندگان باید پیمانکار ساماندهی زباله انتخاب کنند؟ پس خود شما چه کاره هستید؟ برای زباله سازمان محیط زیست اعتبار تخصیص نمی‌دهد ما نمایندگان مقصریم؟

وی عنوان کرد: برخی مسؤولان، مازندران را تفریح‌گاه خود می‌دانند که بیایند و تفریح کنند؛ مگس میوه مدیترانه‌ای باغات مازندران را نابود کرد، دولت برای مبارزه با آن چه کاری انجام داده است، آیا نمایندگان مقصر هستند؟

دامادی گفت: نمایندگان از مردم رای گرفتند تا درست قانون بنویسند، دولت هم از مردم رای گرفت تا هم چرخ سانتریفیوژها بچرخد هم چرخ زندگی مردم؛ حالا کدام‌شان می‌چرخد؟ چرا کم‌کاری خود را می‌خواهید بیندازید گردن نمایندگان مجلس؟

 
صبحت‌های کلانتری، ناآگاهانه، سخیف، تنش زا و دور از ادب بود / من و لاهوتی موافق بودجه پسماند بودیم
وی با اعلام اینکه دولت یک لایحه در مورد پسماند با عنوان لایه ساماندهی پسماند عادی با الویت استان‌های ساحلی و کلان شهرها به مجلس فرستاد که لاهوتی نمایند مردم گیلان و بنده با عنوان موافق درباره آن صحبت کردیم که در نهایت با 145 رای به تصویب رسیده است. ....

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی از عملکرد رئیس سازمان محیط زیست به شدت انتقاد کرد و گفت: کلانتری برای توجیه عملکرد ضعیف خویش به نمایندگان می‌تازد.

به گزارش استناد نیوز به نقل از شمال نیوز، اظهارات کلانتری که گفته بود : « نمایندگان استان‌های شمالی فقط هارت و پورت می‌کنند » و از عدم همراهی آنها با محیط زیست برای دریافت اعتبارات پسماند به شدت انتقاد کرده بود با واکنش‌ نماینده ساری و عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی مواجه شده است.

علی اصغر یوسف نژاد در صفحه شخصی خویش در فضای مجازی اعلام کرده است که صبحت‌های کلانتری، ناآگاهانه، سخیف، تنش زا و دور از ادب بود.

وی با اعلام اینکه دولت یک لایحه در مورد پسماند با عنوان لایه ساماندهی پسماند عادی با الویت استان‌های ساحلی و کلان شهرها به مجلس فرستاد که لاهوتی نمایند مردم گیلان و بنده با عنوان موافق درباره آن صحبت کردیم که در نهایت با 145 رای به تصویب رسیده است.

وی اضافه کرد: رئیس سازمان محیط زیست برای توجیه عملکرد ضعفیف خودش این اظهارات را مطرح کرده است.

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار