افزایش حجم مبادلات بین ایران و روسیه در نتیجه فاصله گیری از دلار آمریکا\
  • سفیر روسیه در ایران:

افزایش حجم مبادلات بین ایران و روسیه در نتیجه فاصله گیری از دلار آمریکا

  • کد خبر: 218537
  • چاپ
  • انتشار: 24 مرداد 1398 - 16:24

استناد نیوز - سفیر روسیه در ایران با تاکید بر ضرورت توسعه همکاری ها در دریای خزر گفت: توسعه همکاری ها منجر به افزایش حجم مبادلات بین ایران و روسیه می شود.

 

به گزارش استناد نیوز به نقل از مهر ، لوان جاگاریان پیش از ظهر پنجشنبه در مراسم روز ملی دریای خزر در بابلسر با اشاره به برگزاری همایش هایی درباره دریای خزر گفت: توسعه همکاری ها می تواند موجب افزایش حجم مبادلات بین ایران و روسیه و فاصله گیری از دلار آمریکا باشد.

وی با اشار به اینکه در شهر مسکو نیز جلسه مهمی درباره دریای خزر برگزار شده است، توسعه همکاری ها بین کشورهای حاشیه دریای خزر را شروری دانست.

لاهیجان زاده مدیرکل محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست نیز با بیان اینکه در این همایش سفیران قزاقزستان، روسیه، ایتالیا و معاون سفیر آلمان حضور دارند گفت: در سال ۸۳ کنواسیون حفاظت از محیط زیست دریای خزر تصویب و سال ۸۵ لازم الاجرا و روز ابلاغ آن یعنی ۲۱ مرداد به عنوان روز دریای خزر نامیده شد.

وی افزود: از سال ۲۰۰۶ دبیرخانه آن در ژنو ماند و متاسفانه تاکنون دبیرخانه دائمی این کنواسیون دایر نشده است.

لاهیجان زاده با اشاره به ابلاغ سیاست های برنامه ششم توسعه اظهار داشت: در بندهایی از این ابلاغیه به بحث بهره وری از دریا و توسعه دریا، حمل و نقل دریایی و اکوتوریسم دریایی اشاره شده است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار