جبران عقب ماندگی برخی کشورها با از بین بردن محیط زیست\

جبران عقب ماندگی برخی کشورها با از بین بردن محیط زیست

  • کد خبر: 218538
  • چاپ
  • انتشار: 24 مرداد 1398 - 16:27

استناد نیوز- استاندار مازندران، میزان مبادلات تجاری با کشورهای حاشیه دریای خزر را ۳۷۰ میلیون دلار بیان کرد.

 

به گزارش استناد نیوز به نقل از مهر، احمد حسین زادگان پیش ازظهر پنجشنبه در مراسم روز ملی دریای خزر با تاکید بر رفع جبران عقب ماندگی ها در حوزه دریای خزر گفت: متاسفانه کشورها سعی می کنند با از بین بردن محیط زیست عقب ماندگی خود را جبران کنند.

وی افزود: کشورهای توسعه یافته به خاطر دستیابی به تولیدات بیشتر به محیط زیست آسیب می رسانند و کشورهای در حال توسعه و جهان سوم با الگوبرداری از کشورهای توسعه یافته به تخریب محیط زیست می پردازند تا از مشکلات رهایی یابند اما با شرایط زیستی خزر همخوانی ندارد.

وی عنوان کرد: متاسفانه کشورهای حاشیه خزر با بهره برداری از دریای خزر می خواهند نیازهای توسعه ای خود را برطرف کنند و مازندران ۳۷۰ میلیون دلار مبادلات تجاری با کشورهای حاشیه خزر دارد.

استاندار مازندران به مشکلات فراروی اشاره کرد و گفت: مشکل ما عدم ضمانت اجرایی کنوانسیون ها در تهران و استقرار دبیرخانه دائمی بوده که بزرگترین‌ آسیب را به کشور وارد کرده است و در حوزه محیط زیست امروز کسی نیست که نداند دریای خزر از چه آلاینده هایی رنج می برد.

حسین زادگان یادآور شد: امروز خزر با مشکلات بسیاری روبرو بوده که بخش مهم آن عدم مسئولیت پذیری کشورهای حاشیه خزر است درحالی که با استفاده از منابع دریایی و توسعه آن می توانیم کشور را از اتکا به نفت رهایی بخشیم.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار